پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان GT-R

یک مجله ژاپنی رازهایی از نسل بعدی نیسان GT-R را فاش کرد

مدل فعلی نیسان GT-R که با کد R35 شناخته می شود، از سال 2007 روی خط تولید بوده و در این 14 سال دستخوش تغییراتی برای به روز ماندن شده است. اما کمی بعد از 2 رقمی شدن نسل فعلی GT-R ، تنور گمانه زنی در خصوص نسل آینده این کوپه ژاپنی داغ شد. اما […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۳ تیر ۱۴۰۰

مدل فعلی نیسان GT-R که با کد R35 شناخته می شود، از سال 2007 روی خط تولید بوده و در این 14 سال دستخوش تغییراتی برای به روز ماندن شده است. اما کمی بعد از 2 رقمی شدن نسل فعلی GT-R ، تنور گمانه زنی در خصوص نسل آینده این کوپه ژاپنی داغ شد. اما شاید جانشین نیسان GT-R ملقب به گودزیلا، تفاوت زیادی با نسل فعلی R35 نداشته باشد! این را یکی از رسانه‌های ژاپنی می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خوذو

GT-R R35 حالا به یکی از قدیمی ترین اعضای بازار کوپه های اسپرت تبدیل شده است.  اولین بار در سال ۲۰۰۷ شاهد معرفی گودزیلا بودیم و با اینکه در این سال ها نیسان به‌روزرسانی‌های زیادی را برای خودروی افسانه ایش در نظر گرفته، اما می توانیم بگوییم گسترده‌ترین تغییر این خودرو در سال ۲۰۱۶ انجام شده است.

نیسان GT-R

تکامل نسل جدید نیسان GT-R را باید در چند بخش از جمله طراحی، پیشرانه و … جست و جو کنیم. اما نسل فعلی این خودرو آنقدر موفق و پربازده بوده که نیسان برای معرفی جایگزینش حسابی دست به عصا حرکت می کند و شاید به جای ایجادی تحولی همه جانبه در نسل جدید R36، به دنبال اصلاح و تکامل نسل فعلی R35 باشد. این بهبود به جای تغییر اساسی، حداقل در قسمت فنی این خودرو بسیار محتمل است.

نیسان GT-R

مجله ژاپنی Best Car می‌گوید پس از معرفی نیسان Z جدید که بر اساس نسخه ارتقا یافته از پلتفرم ۳۷۰Z معرفی شده، GT-R جدید هم از بدنه‌ای کاملاً نوین برخوردار خواهد بود و کابین نیز به‌ طور مشابه دگرگون خواهد شد تا از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های ایمنی مدرنی برخوردار باشد. به نظر می رسد کابین نیسان GT-R جدید هم مثل دیگر سوپر اسپرت های امروزی به سمت دیجیتالی شدن برود و از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی برخوردار باشد.

نیسان GT-R

هرچند تغییرات زیادی روی شاسی نیسان GT-R فعلی صورت می گیرد و از قطعات و تنظیمات جدیدی در نسل جدید استفاده می شود، اما زیر پوست نسل جدید نیسان GT-R شاسی نسل فعلی قرار خواهد گرفت. این رسانه ژاپنی مدعی شده پیشرانه VR38DETT نسل فعلی گودزیلا بدون استفاده از سیستم هیبریدی ملایم روی نسل جدید نیز نصب خواهد شد اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که هر روز خبر از استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر در بحث آلایندگی و صدا به گوش می‌رسد.

نیسان GT-R

انتظار می رود در نسل جدید نیسان GT-R ، پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تویین توربو دست ساز بروزرسانی شده و همچون مدل نیسمو فعلی حدود 592 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین پیش بینی می شود همچون نسل فعلی R35، این پیشرانه با یک گیرباکس اتوماتیک در نسل جدید نیسان GT-R جفت شود.

نیسان GT-R

ما نمی‌دانیم که نیسان چگونه می‌خواهد بدون استفاده از دستیار هیبریدی استانداردهای آلایندگی مدرن را پاس کند! شاید این خودروساز می‌خواهد سبد محصولاتش ترکیبی از نمونه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی باشد تا بتواند مجموع آلایندگی کمتری داشته باشد. حتی اگر این‌گونه هم باشد سؤالاتی درباره عرضه یا عدم عرضه نیسان GT-R جدید در اروپا وجود خواهد داشت. چراکه این قاره سخت‌گیری بیشتری برای خودروهای درون‌سوز دارد.

نیسان GT-R

ظاهراً تکنولوژی هیبریدی ملایم برای آینده رزرو شده و پیش از الکتریکی شدن کامل نیسان GT-R ، روی نسخه‌های آتی این هیولا بکار خواهد رفت.

گفته شده نسل فعلی نیسان GT-R با کد فنی R35 از پاییز سال ۲۰۲۲ بازنشسته شده و نسل جدید اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. هرچند فعلاً خبری رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.

منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی