پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

پژو و رنو به خواست خود از کشور خارج نشدند

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: خروج شرکت های خودروسازی پژو و رنو‌ از کشور به خواست خود آن ها نبوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: خروج شرکت های خودروسازی رنو و پژو […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۷ مرداد ۱۴۰۰

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: خروج شرکت های خودروسازی پژو و رنو‌ از کشور به خواست خود آن ها نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: خروج شرکت های خودروسازی رنو و پژو از کشور به خواست خود آنها نبود. مردم به اشتباه گمان می کنند که پژو و رنو با تعمد از کشور خارج شدند. این تفکر باید تغییر کند؛ چرا که قدرت آمریکا موجب شد که این شرکت ها علی رغم میل باطنی و ناراحتی فراوان بازار ایران را ترک کنند. شرکت خودروسازی پژو حدود 400میلیون یورو در کشور ما سرمایه گذاری کرده است. طبیعی است که با از دست دادن بازار کشور ما درآمد این شرکت با کاهش روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا باید دست از شیطنت و شرارت خود بردارد و زورگویی را تمام کند، گفت: شرکت های خودروسازی فرانسوی که از ایران خارج شده اند منتظر و مشتاق ورود دوباره به بازار ایران هستند. گفتنی است که شرکت رنو از زمان خروج آمریکا از برجام تا کنون حتی دفتر خود در تهران را تعطیل نکرده است و نیروهایی که در کشور ما مشغول به فعالیت بودند را نیز از دست نداده است تا اگر شرایط همکاری مجدد برقرار شد نیروهای انسانی خود را داشته باشد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو افزود: بنابراین با جرات می توان گفت اگر شرایط برجامی مهیا شود این شرکت های خودروسازی بلافاصله به ایران باز خواهند گشت و فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در ادامه گفت: پیش بینی ما هم بر این است که رنو و پژو مجددا به ایران بازخواهد گشت. بنابراین باید عمق ساخت داخل خود را افزایش دهیم تا حداقل از این ناحیه ضربه نخوریم.

نجفی منش در بخش دیگری از صحبت های خود به مزایای همکاری ایران با خودروسازی های فرانسه اشاره کرد و گفت: تولید خودروهای خوب و با کیفیت در ایران یکی از بهترین نتایج همکاری با پژو و رنو بود. بهترین مثال برای این موضوع خودروی L90 بود که به نام تندر نامگذاری شد. اگر امروزه در خصوص کیفیت این خودرو از مردم نظرسنجی کنیم اکثریت قریب به اتفاق مردم این خودرو را محصولی با کیفیت بالا می شناسند. ما به واسطه حضور شرکت رنو در ایران توانستیم دانش فنی این خودروسازی را وارد کشور کنیم.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو در پایان گفت: مهیا کردن بازار هدف صادراتی نیز یکی از مهمترین مزیت های همکاری با دو خودروساز بزرگ فرانسه است. از سمتی مردم خواهان داشتن خودروهای با کیفیت، به روز و جدید هستند که همکاری با این دو خودروساز می تواند این مهم را عملیاتی کند. همچنین درس بزرگی که ما از همکاری با رنو و پژو گرفتیم این بود که حتما و حتما باید به خود متکی باشیم تا در مواقعی مانند خروج آمریکا از برجام با مشکلات گوناگون روبرو نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی