پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروهای وارداتی

خودروهای خارجی چطور قیمت گذاری می شوند؟

به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، قیمت خودروهای خارجی را بازار را تعیین می کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی در بازار، گفت: سازمان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو، قیمت خودروهای خارجی را بازار را تعیین می کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به چگونگی نحوه قیمت گذاری خودروهای خارجی در بازار، گفت: سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری خودروهای چینی و روسی است، اما اگر خودرویی خارجی باشد، بازار قیمت آن را تعیین می کند و نهاد ناظری بر آن نظارت ندارد، اما سازمان حمایت نظارت ارشادی دارد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نحوه فروش خودروهای خارجی نسبت به ایرانی ها متفاوت است؟گفت: اکنون خودروسازان خارجی به این نحوه خودرو را می فروشند که در یک روز فرصت دارند ثبت نام کنند و همان روز باید مبلغ مورد نظر را بفروشند.

دادفر گفت: اکنون تمام خودروهای وارداتی به صورت CKD با حداقل 20 درصد داخلی سازی وارد می شود. محصولات مونتاژی، چون عرضه محدود هستند، مشمول قیمت‌گذاری نیستند. تعداد عرضه به گونه‌ای نیست که نیازی به ورود نهاد نظارتی به قیمت‌گذاری باشد. نرخ این محصولات توسط خود مونتاژ کننده تعیین می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین وضعیت طرح ساماندهی بازار خودرو

استقبال از عرضه خودرو در بورس کالا با هدف حذف نظام قیمت گذاری

باید پایه قیمت‌گذاری را اصلاح کنیم

آزادسازی قیمت گذاری، واکسن شفا بخش صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی