پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعویض پلاک خودرو

مراکز تعویض پلاک فقط تاسوعا و‌ عاشورا تعطیل هستند/ جزییات محدودیت تردد در تعطیلی ۵ روزه کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مراکز تعویض پلاک در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره محدودیت‌های جدید وضع شده به مدت 12 روز برای راه‌های کشور گفت: وضعیت کرونا رو به افزایش است و موج پنجم، موج […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مراکز تعویض پلاک در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره محدودیت‌های جدید وضع شده به مدت 12 روز برای راه‌های کشور گفت: وضعیت کرونا رو به افزایش است و موج پنجم، موج بسیار خطرناکی است.

وی بیان کرد: 359 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و 59 شهر در وضعیت نارنجی هستند. روز به روز شهر‌های نارنجی تبدیل به شهر قرمز می‌شود و شرایط حادی ایجاد شده است؛ لذا در دو هفته اخیر جلسات منظم و مکرری در وزارت کشور در قرارگاه ایجاد شد و راجب این موضوع صحبت شد. امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور تصمیماتی گرفتند و این تصمیمات را ابلاغ کردند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: براساس این تصمیمات از روز دوشنبه 25 مرداد ماه تا شنبه 30 مرداد ماه تعطیل اعلام شد که این تصمیم جزو ابلاغی است که دولت اعلام کرده است. براساس این تصمیمات از روز دوشنبه 25 مرداد ماه تا شنبه 30 مرداد ماه تعطیل است. ولی از فردا یکشنبه ساعت 12 ظهر تا دو جمعه آینده یعنی 5 شهریور ماه، تردد بین استان‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: پلاک‌های بومی اجازه خروج ندارند و پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود به شهر‌ها را ندارند. تردد شبانه کماکان از ساعت 22 تا 3 بامداد در تمام شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود.

وی افزود: ناوگان عمومی بار و مسافر در تردد مستثنی هستند، زیرا نیازمندی‌های مردم را رفع می‌کنند. ناوگان مسافر امروز مقرر شد که با یک سوم ظرفیت انجام وظیفه کنند تا شاهد کاهش بیماری باشیم.

سردار هادیانفر تاکید کرد: در این چند ماه اخیر متاسفانه مجوز‌های بسیار زیاد و نامعتبر صادر شده است، به خصوص علی رغم ابلاغ وزارت کشور شخص وزیر کشور، متاسفانه فرمانداری‌ها مجوز‌های زیادی را بدون تاریخ صادر کردند که مقرر شد تمام مجوز‌هایی که مربوط به تاریخ 24 به قبل هستند چه توسط فرمانداری‌ها و یا هر بخش دیگر صادر شده است، تماما باطل و از درجه اعتبار ساقط شوند.

وی گفت: ولی به فرمانداری‌ها اجازه داده شده به صورت محدود از تاریخ 24 به بعد اگر استثنا فردی کار ضروری و یا شرایط خاصی دارد که باید جابه جا شود از آن مجوز استفاده کند.

سردار هادیانفر مطرح کرد: کسانی که وسایل نقلیه شان دارای جرائم مربوط به کرونا هستند چه در تردد شبانه و چه تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی از طریق ستاد مقابله با کرونا به این افراد یک ماه فرصت داده شد، اگر ظرف یک ماه به پرداخت اصل جریمه اقدام نکردند بعد از یک ماه مشمول جریمه دو برابری خواهد شد.

سردارهادیانفر ادامه داد: همکاران ما در مبادی ورودی و خروجی مراکز استان‌ها مستقر هستند و از مردم خواهش می کنیم که نهایت همکاری را انجام دهند. تردد درون استان‌ها براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بلامانع است.

وی افزود: برای مثال پلاک‌هایی که مربوط به شهر تهران که هم اکنون در شمال کشور هستند براساس ابلاغیه این افراد حداکثر تا 24 ساعت فرصت دارند که آن شهر را ترک کنند و به محل زندگی خود برگردند. در مسیر برگشت در هیچ شهر قرمز و نارنجی نباید تردد کنند و از کمربندی‌ها باید استفاده کنند. شهر‌هایی که فاقد کمربندی هستند، همکاران معبر خاصی را اختصاص دادند که تردد انجام شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: رقم جریمه افزایش پیدا نکرده است. جرائم در شهر‌های قرمز 1 میلیون تومان ودر شهر‌های نارنجی 500 هزار تومان است و تردد شبانه هم 200 هزار تومان است. در هر24 ساعت وسیله نقلیه یک بار جریمه خواهد شد.

وی گفت: مراکز تعویض پلاک آن چه که ستاد ملی به ما اعلام کرده است، دستورالعمل های ابلاغی بوده است. با رعایت پروتکل‌ها و با 50 درصد ظرفیت مراکز در این شرایط به مردم خدمات ارائه می‌دهند. مراکز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی