پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

تایر چه زمانی گران می شود؟

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر،  در جلسه ای که طی هفته جاری برگزار می شود، زمان دقیق اعمال افزایش قیمت تایر مشخص خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اظهار کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان تایر طی هفته جاری در جلسه ای زمان دقیق اعمال قیمت جدید تایر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر،  در جلسه ای که طی هفته جاری برگزار می شود، زمان دقیق اعمال افزایش قیمت تایر مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اظهار کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان تایر طی هفته جاری در جلسه ای زمان دقیق اعمال قیمت جدید تایر را مشخص خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تایر خواستار افزایش 15 درصدی قیمت محصولاتشان هستند، بیان کرد: هنوز مصوبه‌ای در این زمینه صادر نشده و بحث‌ها در مورد زمان اجرای این افزایش قیمت نهایی نشده است.

تنها در این مورد تشریح کرد: با توجه به آزادسازی قیمت‌گذاری تایر، تولیدکنندگان می‌توانند قیمت محصولاتشان را با نظارت سازمان حمایت تغییر دهند، در حال حاضر بحث‌ها برای افزایش 15 درصدی قیمت تایر از شهریورماه مطرح است ولی هنوز زمان اجرا نهایی نشده است.

تنها با بیان اینکه نرخ گذاری لاستیک به این صنعت واگذار شده اما سازمان حمایت بر آن نظارت خواهد داشت، گفت: اینکه اجازه افزایش قیمت از شهریورماه داده خواهد شد یا خیر هنوز مشخص نشده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه از پاییز سال گذشته، افزایش قیمت جدیدی در لاستیک نداشته ایم، ادامه داد: افزایش مولفه‌های تولید از جمله قیمت مواد اولیه مشکلاتی را به وجود آورده و در این شرایط تولید برای کارخانه‌ها به صرفه نخواهد بود.

وی درباره اینکه آیا بازار کشش افزایش قیمت جدید را خواهد داشت نیز گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، صنعتگران برای اینکه بتوانند تولید خود را حفظ کنند ناچار به افزایش قیمت هستند، زمانی که کشور با تورم مواجه است این تورم بر همه بخش‌ها اثرگذار خواهد بود و صنعت تایر نیز از این امر مستثنی نیست.

تنها درباره وضعیت تولید تایر در کشور نیز اظهار کرد: تولید در وضعیت خوبی قرار دارد، البته طی ماه‌های گذشته در بخش تایر‌های رادیال برای خودرو‌ها مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده است.

وی افزود: طرح‌هایی برای افزایش تولید تایر وجود دارد که در صورت راه اندازی می‌تواند نیاز کشور را تا حدودی برطرف کند.

انتهای پیام/ منبع: فارس

جدیدترین قیمت لاستیک در بازار + جدول

واردات لاستیک رینگ های کمتر از ۱۶ اینچ ممنوع شد

شکل تازه ای از بازار تایر ظهور کرد | دلایل چند قیمتی در بازار تایر خودرو

داستان ناپدید شدن انبار احتکار لاستیک

شاید لاستیک گران شود!

افزایش ۲۰ درصدی تولید لاستیک سنگین در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی