پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی گرنداسفر (4)

آئودی از جت زمینی خود رونمایی کرد!

تنها چند روز مانده به نمایشگاه خودرو مونیخ، شاهد رونمایی کانسپتی دیگر از برند آئودی به نام گرنداسفر (Grandsphere) هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مدتی پس از رونمایی آئودی اسکایسفر در نمایشگاه پبل بیچ و تنها چند روز مانده به نمایشگاه خودرو مونیخ، شاهد رونمایی کانسپتی دیگر از برند آئودی به نام گرنداسفر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

تنها چند روز مانده به نمایشگاه خودرو مونیخ، شاهد رونمایی کانسپتی دیگر از برند آئودی به نام گرنداسفر (Grandsphere) هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدتی پس از رونمایی آئودی اسکایسفر در نمایشگاه پبل بیچ و تنها چند روز مانده به نمایشگاه خودرو مونیخ، شاهد رونمایی کانسپتی دیگر از برند آئودی به نام گرنداسفر (Grandsphere) هستیم.

گرنداسفر شباهت چندانی به اسکایسفر ندارد، ولی تصور طراحان آئودی از خودروهای برقی آینده را به معرض نمایش می­‌گذارد.

آئودی گرنداسفر (1)

شرکت آئودی این خودرو را به عنوان «یک جت خصوصی بر روی جاده» توصیف کرده و بسیاری کارشناسان اعتقاد دارند که می­‌توان خط و ربط طراحی نسل بعدی A8 را در چهره این کانسپت جستجو کرد. طول، عرض و فاصله بین محورهای آئودی گرنداسفر به ترتیب برابر با 5.4، 2 و 3.2 متر اعلام شده است.

طراحی نمای جلو به خصوص جلوپنجره یادآور سایر محصولات جدید آئودی است، اما بسیاری موارد دیگر همچون چراغ‌های باریک جلو، پروفیل جانبی بدنه و فرم فست­‌بک عقب به همراه لوگوی نورانی آئودی را باید مختص به گرنداسفر دانست.

آئودی گرنداسفر (3)

کابین آئودی گرنداسفر جایی است، که راه این کانسپت از سایر محصولات آئودی به جزء اسکایسفر جدا می‌­شود. پس از باز شدن درها در خلاف جهت یکدیگر، مواردی همچون نورپردازی کابین، حالت صندلی راننده و سرنشین و حتی دمای کابین براساس ترجیح راننده تنظیم خواهد شد. استفاده از مواد باکیفیت همچون چوب، پارچه پشمی، آلومینیوم و شیشه، نکته جالب توجه بعدی در کابین گرنداسفر است.

برخلاف انتظار، در کابین آئودی گرنداسفر خبری از نمایشگر نیست، بلکه اطلاعات موردنیاز راننده و سرنشین همچون کنترل سیستم صوتی یا مسیریاب روی سطح چوبی داشبورد تابانده می­‌شود. پس از فعال شدن سطح 4 سامانه خودران، فرمان و پدال­‌ها جمع می‌شود تا راننده و سرنشین از فضای بیشتری برخوردار شوند.

آئودی گرنداسفر روی پلتفرم PPE مخصوص خودروهای برقی گروه فولکس‌واگن شکل گرفته است، که محصولاتی همچون آئودی Q6 E-Tron و پورشه ماکان برقی هم بر اساس آن تولید شده‌­اند.

آئودی گرنداسفر (5)

مجموعه باتری آئودی گرنداسفر در بین محورها نصب شده است و 120 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. این باتری به همراه دو موتور برقی که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده، در مجموع 710 اسب‌­بخار قدرت و 960 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت گرنداسفر برابر با 4 ثانیه­ و شعاع حرکت آن نیز 750 کیلومتر خواهد بود.

آئودی گرنداسفر (8)

به لطف پشتیبانی باتری این خودرو از شارژ سریع تا 270 کیلووات، امکان تامین نیروی لازم برای پیمودن 300 کیلومتر مسافت در تنها 10 دقیقه فراهم است و افزایش شارژ از 5 به 80 درصد نیز ظرف 25 دقیقه انجام خواهد شد.

فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر که به یاری دوربین شرایط جاده را تحت نظر دارد و در کسری از ثانیه واکنش نشان می‌­دهد، دو ویژگی استاندارد آئودی گرنداسفر است.

آئودی گرنداسفر (2)

گرنداسفر فعلاً تنها یک کانسپت است که فعلاً به خط تولید راهی ندارد، اما براساس گفته آئودی، این خودرو به همراه اسکایسفر نمایش‌­دهنده خودروهای برقی این برند آلمانی در سال‌های آینده هستند. بنابراین می­‌توان تاحدی امیدوار بود که با نمونه تولیدی آن‌ها ملاقات کنیم.

انتهای پیام/ منبع: باما

پارکینگ مونیخی های بوندسلیگا مزین به آئودی e-tron شد!

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

مروری بر مهم ترین خودروهای صنعت خودرو آلمان

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

10 مهاجم کم استهلاک جیب شما/ خودروهای اقتصادی اما گران!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی