پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف

رشد ۱۶ درصدی تصادفات در چهار ماهه نخست امسال

تصادفات در چهار ماهه نخست امسال رشد ۱۶ درصدی داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رشد تلفات تصادفات که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود در چهار ماهه امسال و تیر ماه نیز تکرار شد. از ابتدای سال جاری بنا به آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور هر ماه شاهد رشد تعداد […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

تصادفات در چهار ماهه نخست امسال رشد ۱۶ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رشد تلفات تصادفات که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود در چهار ماهه امسال و تیر ماه نیز تکرار شد. از ابتدای سال جاری بنا به آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور هر ماه شاهد رشد تعداد قربانیان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بودیم، حوادثی که به نظر می رسد با عادی انگاری همه گیری کرونا و افزایش حجم سفرها علی رغم اعمال محدودیت های کرونایی، رشد کشته های تصادفات را نسبت به ماه های ابتدایی سال گذشته رقم زده است.

در چهار ماهه ابتدایی سال جاری پنج هزار و 633 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات چهار هزار و 858 نفر بود، 16 درصد بیشتر شده است و از کل تلفات حوادث رانندگی چهار ماه امسال چهار هزار و 522 نفر مرد و یکهزار و 111 نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های فارس با 446، سیستان و بلوچستان با 388 و خراسان رضوی با 367 فوتی، بیشترین و استان‌های ایلام با 34، کهگیلویه و بویراحمد با 70 و قم با 80 فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

در چهار ماهه ابتدایی امسال 102 هزار و 263 مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 27 هزار و 32 نفر زن و 75 هزار و 231 نفر مرد بودند.

تعداد مصدومان تصادفات این مدت نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 13.7 درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار‌های موجود در تیر ماه امسال هم با رشد آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی مواجه بودیم، در این ماه یکهزار و 504 نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد بیشتر است.

اما تعداد مصدومان مراجعه کرده به پزشکی قانونی در این ماه با کاهش 4.7 درصدی مواجه بوده و رقم 27 هزار و 381 نفر را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام /

تشدید مجازات برای رانندگانی که از صحنه تصادف فرار می‌کنند

صحنه تصادف جرحی را تغییر ندهید!

پس از تصادف چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

مناطق 6، 10 و 20 پایتخت شاهد بیشترین تصادفات هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی