پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

واردات مدیریت شده موجب تنظیم بازار خودرو می‌ شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوبه‌ی مجلس برای واردات خودرو را مشوقی برای افزایش کیفیت و کمیت خودروهای داخلی ارزیابی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در صحن مجلس، گفت: با این اصلاح، ایرادات شورای نگهبان به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوبه‌ی مجلس برای واردات خودرو را مشوقی برای افزایش کیفیت و کمیت خودروهای داخلی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در صحن مجلس، گفت: با این اصلاح، ایرادات شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس دهم برطرف شد؛ یکی از ایرادات شورای نگهبان مغایرت مصوبه قبلی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود، در حالیکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم برای جلوگیری از لطمه به تولید داخل پس از واردات خودرو، مقرر کرده هر 6 ماه یکبار شورای رقابت و وزارت صمت، فاصله میان عرضه و تقاضای خودرو را احصا و به همان میزان اجازه واردات خودرو دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی مطلب فوق را اینگونه تشریح کرد که اگر بطور مثالل خودروسازان توانایی تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال را داشته باشند اما تقاضای بازار یک میلیون و 200 هزار دستگاه باشد، شورای رقابت اجازه واردات 200 هزار دستگاه خودرو را خواهد داد بنابراین به تولیدکننده داخلی صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در مصوبه مجلس بر صادرات خودرو تاکید شده به این معنا که هر شخص حقیقی و حقوقی که بتواند خودروهای داخلی را صادر کند می‌تواند خودرو وارد کنند، ادامه داد: خودروسازان در جلسات مشترک با کمیسیون صنایع و معادن ادعا کردند که می‌توانند به کشورهایی مانند عراق، سوریه و افغانستان خودرو را صادر کنند بنابراین امکان واردات از محل صادرات خودرو وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مصوبه‌ی مجلس برای واردات خودرو را مشوق برای خودروسازان در جهت افزایش کیفیت و کمیت خودروهای تولید توصیف کرد و ادامه داد: به هر میزانی که خودروسازان بر تولید خودرو بیفزایند، شورای رقابت از تعداد خودروهای وارداتی می‌کاهد.

فیروزی تصریح کرد: با واردات خودرو براساس این مصوبه، تعهد ارزی برای کشور ایجاد نمی‌شود و ارز مورد نیاز از محل صادرات خودرو و کالاهای مربوط به آن تامین خواهد شد حتی اگر خودروسازان نتوانند با صادرات خودرو، ارز مورد نیاز را تأمین کنند، می‌توان با منشا ارز خارجی این امر را محقق کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات مدیریت شده خودرو موجب تنظیم بازار می‌شود، افزود: با تایید این مصوبه سرمایه‌هایی که پیش از این به سوی بازار خودرو روانه شده بود، به سوی سایر حوزه‌ها مانند تولید و ساخت مسکن و … هدایت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس در این مصوبه نگاهی به تقویت تولید و کیفی‌سازی داشت، تصریح کرد: اگر خودروسازان به دنبال صادرات باشند، باید کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش دهند که این امر موجب تولید خودروهای به روز و مورد پسند مردم می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

رقابتی سازی بازار با واردات خودرو

اثرات واردات خودرو بدون مدیریت بر خودروسازی داخلی

ایراد واردات خودرو معقول چیست؟

واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار همچنان ممنوع!

طرح واردات خودرو منجر به تنظیم بازار می شود

ما برای تنظیم بازار، نیازمند واردات هستیم

قرار نیست با مصوبه مجلس اتفاقی در بازار خودرو بیفتد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی