پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

خودروسازان مخالف واردات خودرو نیستند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت خودروسازان با واردات خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت اله فیروزی با بیان اینکه در نخستین فرصت رفع ابهامات شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌گیرد و توضیحات لازم ارائه خواهد شد، گفت:شورای نگهبان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ مهر ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت خودروسازان با واردات خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت اله فیروزی با بیان اینکه در نخستین فرصت رفع ابهامات شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌گیرد و توضیحات لازم ارائه خواهد شد، گفت:شورای نگهبان تنها دو ابهام به این مصوبه وارد کرد و ایرادی مبنی بر مغایرت آن با قانون اساسی و شرع از این مصوبه گرفته نشد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این ابهاماتی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره واردات مشروط خودرو وارد دانست عبارت است از «تصویب سایر مقررات برعهده وزارت صمت است» بود که این ابهام به جا و درست است، باید به جای عبارت مذکور، در متن مصوبه ذکر می‌شد که «آئین‌نامه اجرایی این بند توسط دولت تهیه می شود».

تاثیر مصوبه مجلس بر قیمت خودرو در بازار

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در ابهام دیگر، شورای نگهبان خواستار شفاف‌سازی نحوه انتقال ارز برای واردات خودرو شده که این موضوع نیز باید اصلاح شود، کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش می کند این ابهامات را رفع کند.

وی ادامه داد: سازوکار پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در مصوبه مجلس موجب تنظیم بازار، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کمک به تولید داخلی، ایجاد رقابت سالم و ارتقا کیفیت خودروهای داخلی می‌شود.

فیروزی همچنین درباره تاثیر مصوبه مجلس مبنی بر واردات مدیریت شده خودرو بر بازار، توضیح داد: بازار واکنش مثبتی به مصوبه مجلس داشت به گونه‌ای که قیمت‌ها در روزهای اخیر نزولی شد؛ این مصوبه بر قیمت خودروهای خارجی تاثیر بسیار داشت و خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با اصلاح این مصوبه در کمیسیون صنایع و معادن و تایید آن توسط شورای نگهبان شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروها خواهیم بود، تصریح کرد: خودروسازان در نشست‌های مختلف کمیسیون صنایع و معادن نیز با واردات خودرو اعلام موافق کرده اند زیرا نسبت به کمبودهای بازار و بیشتر بودن تقاضا نسبت به تولید آگاه هستند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

ایرادات طرح واردات خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

بازگشت دوباره مصوبه واردات خودرو به مجلس

بن بستی به نام واردات خودرو! / طرح مجلس مشکل گشاست یا مشکل آفرین؟

منافع مردم و ایجاد رقابت در بازار خودرو به هر چیزی ارجحیت دارد

آزادسازی واردات، تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی