پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

چطور کارت سوخت بگیریم؟

افرادی قصد دارند برای نخستین بار کارت سوخت دریافت کنند یا این که به هر دلیلی تقاضای کارت سوخت المثنی دارند، باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه، به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تنها سایت تحت پوشش و نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

افرادی قصد دارند برای نخستین بار کارت سوخت دریافت کنند یا این که به هر دلیلی تقاضای کارت سوخت المثنی دارند، باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه، به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تنها سایت تحت پوشش و نظارت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آدرس www.niopdc.ir است که هیچگونه ثبت نامی برای صدور کارت سوخت در این سایت صورت نمی‌پذیرد.

خودرو‌های صفر و جدید، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آن‌ها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

افرادی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده اند، اما قصد دارند برای نخستین بار این کار را انجام دهند یا این که به هر دلیلی تقاضای کارت سوخت المثنی دارند، باید خودشان یا وکیل قانونی آن ها، با در دست داشتن مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه، به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند.

بنابراین، مالکان وسایل نقلیه اعم از سواری، وانت، موتورسیکلت و مالکان خودرو‌های قولنامه‌ای یا وکیل قانونی آن‌ها، برای ثبت نام کارت سوخت المثنی یا حذف رمز کارت سوخت، می‌توانند صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

برای ثبت این درخواست لازم است تا مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه به دفاتر پلیس +10 تحویل شود. پس از تحویل این مدارک، متقاضی باید نسبت به تکمیل فرم تعهدنامه، و‍‍‍‍‍اریز مبلغ 10 هزار تومان در پایانه­‌های pos بانک ملت و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر در دفاتر پلیس+10 اقدام کنند.

توجه شود که چاپ رسید درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت دارای هزینه جداگانه است، ضمن این که، واریز از طریق اینترنت، عابر بانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مدارک هویتی مالک برای درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی:

1) اشخاص حقیقی:

یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه.

ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک.

2) اشخاص حقوقی:

1-1 معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر مجاز، به همراه اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده.

2-1 دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک، می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه، کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

3-1 برای خودرو‌های لیزینگی (خودرو‌های اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو یعنی کارت خودرو ملاک عمل است.

مدارک شناسایی وسیله نقلیه:

کارت شناسایی و برگ سبز خودرو، شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری، به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر.

لازم به توجه است؛ افرادی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص، از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند، ارسال می‌شود.

ذکر این نکته هم ضروری است که بر اساس اعلام پلیس راهور کشور، برای خودرو‌های با پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نمی‌شود. در هر خدمتی هم که متعاقب آن به متقاضی رسید چاپی ارائه شود، به ازای هر برگ، مبلغ آن جداگانه دریافت می‌شود.

همچنین توجه شود که کارت سوخت قبلی مالکان خودرو یا موتورسیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند سوخت دارند، در صورت تقاضای صدور کارت المثنی، باطل خواهد شد.

در پایان گفتنی است؛ به صورت کلی از زمان درخواست فرد متقاضی دریافت کارت سوخت تا زمان تحویل کارت به او، بین 40 روز تا دو ماه زمان نیاز است. اگر این بازه زمانی برای برخی از افراد طولانی‌تر شد، می‌توانند از طریق مرکز تماس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره 09627، علت آن را جویا شوند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رمز کارت سوخت را چطور حذف کنیم؟

زیرساخت غیرحضوری شدن صدور کارت سوخت المثنی فراهم نیست

سهمیه بنزین شهریور ماه امشب واریز می شود

امکان دسترسی به رمز کارت‌ های سوخت مفقودی وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی