پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعمیر خودرو

سبک جدید سودجویی برخی نمایندگی های خدمات پس از فروش

نایب رئیس بیان کرد: در برخی موارد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، برای مردم هزینه‌تراشی می کنند به این معنا که با وجود سالم بودن قطعات، مصرف‌کننده ناچار است، این قطعات را تعویض کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

نایب رئیس بیان کرد: در برخی موارد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، برای مردم هزینه‌تراشی می کنند به این معنا که با وجود سالم بودن قطعات، مصرف‌کننده ناچار است، این قطعات را تعویض کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نحوه ارائه خدمات پس از فروش توسط خودروسازان، گفت: مردم از نحوه ارائه خدمات پس از فروش گلایه‌های بسیاری دارند و این نارضایتی ناشی از چند مولفه است؛ در برخی موارد دیده می‌شود با وجود اینکه قطعات خودروها، براساس میزان مسافت طی شده و مدت زمان مشخصی مشمول گارانتی می‌شوند، به دلیل کیفیت نامطلوب، زودتر از موعد مقرر و پیش از پیمایش مسافت موردنظر خراب می‌شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی موارد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، هزینه‌تراشی می کنند به این معنا که با وجود سالم بودن قطعات، مصرف‌کننده ناچار است در زمان مشخصی که باید به نمایندگی‌ها مراجعه کند، این قطعات را تعویض کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه قطعات مصرفی خودرو مشمول گارانتی نمی‌شود، توضیح داد: به طور مثال اگر تیغه برف پاک کن‌ یا زه در خودرو خراب شود، آیا شامل گارانتی می‌شود؟ پاسخ خیر است، حال آنکه بسیاری از دغدغه‌های مردم مربوط به قطعات مصرفی است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نحوه ارائه خدمات پس از فروش نیاز به بازنگری دارد تا رضایت مردم به دست آید، اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود در این حوزه باید ضوابطی پیش‌بینی شود که اگر قطعات اساسی خودرو در مدتی که در دوره گارانتی به سر می‌برد، خراب شود، خودروسازان جریمه شوند این رویه موجب تلاش بیشتر قطعه‌سازان و خودروسازان برای تولید قطعات باکیفیت می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی