پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

تا زمانی که صنعت خودرو وابسته است، تاثیرگذار نیستیم!

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان ایران، تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه‌ سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته باشند، همواره تاثیرپذیر خواهیم بود و نه تاثیرگذار. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، نسبت به حضور ایران در پیمان شانگهای و تاثیرگذاری آن بر صنایع خودروسازی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان ایران، تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه‌ سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته باشند، همواره تاثیرپذیر خواهیم بود و نه تاثیرگذار.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران، نسبت به حضور ایران در پیمان شانگهای و تاثیرگذاری آن بر صنایع خودروسازی و قطعه سازی کشورمان، دیدگاه چندان خوشبینانه‌ای ندارد و معتقد است، حضور در پیمان شانگهای می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی برای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: کشوری نظیر روسیه در پیمان شانگهای حضور دارد که می‌تواند مقصدی برای خودروهای ایرانی باشد، زیرا به‌ طور عمده خودروسازان خارجی در این کشور فعال هستند و به‌ تازگی نیز ایران‌ خودرو و سایپا گام‌هایی برای حضور مجدد در این بازار برداشته‌اند.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح‌ کرد: در کنار همه مزایای ممکن، اما هم‌زمان باید با هجمه چینی‌ها و هندی‌ها به بازار کشورمان مقابله کنیم زیرا آنها نیز قادر به صادرات خودرو و قطعه به ما هستند و هم‌اکنون عمده خودروهای چینی موجود در بازار ایران به صورت فول CBU (خودروی کامل) وارد کشور شده و فقط سرهم‌بندی می‌شوند.

بیگلو تاکید کرد: تا زمانی که صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان به غرب یا شرق وابسته باشند، همواره تاثیرپذیر خواهیم بود و نه تاثیرگذار.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان از حضور در این پیمان بین‌المللی به‌ خوبی استفاده کرد که مشکلات داخلی خود نظیر قیمت‌گذاری دستوری، خصولتی بودن خودروسازان، انحصار ناخواسته در این صنعت، عدم تعهد خودروسازان و قطعه‌سازان به کیفیت و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز را حل کرده باشیم و بعد از آن به پیمان‌هایی نظیر پیمان‌های بین‌المللی چشم بدوزیم.

انتهای پیام/

کنترل سوداگری در بازار با عرضه خودرو در بورس کالا

بورس بهترین مکان برای عرضه خودرو / حمایت مجلس از قیمت گذاری دستوری

ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون رفع شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی