پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور اشاره کرد: ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور گفت: با تامین مواد اولیه ویژه قطعه سازان، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور اشاره کرد: ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور گفت: با تامین مواد اولیه ویژه قطعه سازان، می توان براساس آن از قطعه سازان و خودروسازان انتظار افزایش کیفیت محصولات را داشت.

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور افزود: در برنامه های بالادستی برای سال 1404 اهداف متعددی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تعیین شده است که در صورت ادامه روند فعلی و با شرایطی که امروز می بینیم، متاسفانه محقق نخواهند شد.

رضایی که در برنامه غیر محرمانه سخن می گفت، اظهار کرد: برای تحقق اهداف مشخص شده و به طور کلی تحول در صنایع خودروسازی، لازم است نگاه حاکمیت، دولت، مجلس، جامعه و … به این صنعت استراتژیک تغییر کند.

وی ادامه داد: ساختار خودروسازی ما باید بازسازی شود و آغاز دولت جدید بهترین فرصت برای این بازسازی و اصلاح ساختاری این صنعت است.

این پیشکسوت صنعت قطعه سازی کشور در خصوص راه های افزایش کیفیت در صنایع خودروسازی نیز گفت: قطعه سازان مانند تمام صنایع دیگر، برای تولید محصول با کیفیت به مواد اولیه مناسب نیاز دارد که از سوی پتروشیمی ها، فولادسازی و سایر صنایع بزرگ تولید می شوند.

رضایی افزود: ما مشخصات فنی و مهندسی مورد نظر برای مواد اولیه مورد نیاز خود را به این صنایع اعلام می کنیم اما آنها حاضر به تامین آن نیستند و مواد اولیه معمولی که برای سایر صنایع با حساسیت کمتر تولید می کنند را به ما تحویل می دهند؛ در این حالت لازم می شود که قطعه سازان روی این مواد تغییراتی ایجاد کنند اما به دلیل حجم و تنوع قابل توجهی که در این حوزه وجود دارد، عملا امکان پذیر نیست.

عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازی کشور در پایان اشاره کرد: به صورت جزئی در هر خودرو بیش از 10 هزار قطعه استفاده می شود که اگر بخواهیم با افزایش استانداردهای این قطعات، خودروهایی باکیفیت تر داشته باشیم، ناگزیر هستیم مثل کشورهای صنعتی، برای محصولات صنعتی، مواد اولیه ویژه و مطابق با استانداردهای لازم رو تامین کرده و در اختیار قطعه سازان قرار دهیم.

انتهای پیام/

حمایت از تولید داخلی خودرو به معنای ایجاد بازار انحصاری نیست

ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون رفع شد

سلطان قیمت گذاری یا شورای رقابت؛ کدام عنوان را انتخاب می کنید؟

ترکیب شورای رقابت دستخوش تغییراتی می شود/ وظیفه شورای رقابت، رقابتی کردن بازار نبود

خودروهای مونتاژی عراق توسط سازمان استاندارد ایران تاییدیه دریافت می کنند

وزیر صمت: مخالف قرعه کشی خودرو هستم

وزیر صمت: نظر شخصی من عدم واردات خودرو در شرایط فعلی کشور است

طرح واردات خودرو به در بسته خورد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی