پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

خودروهای مونتاژی عراق توسط سازمان استاندارد ایران تاییدیه دریافت می کنند

به گفته رئیس سازمان استاندارد، عراقی‌ها اصرار داشتند که سازمان ملی استاندارد تولیدات مونتاژ شده در عراق را هم تایید کند که بعد از رایزنی‌های متعدد، صورت جلسه‌ای امضا شد و هیئت ما پذیرفت تا این کار را نیز انجام دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامرضا شریعتی رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: سه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

به گفته رئیس سازمان استاندارد، عراقی‌ها اصرار داشتند که سازمان ملی استاندارد تولیدات مونتاژ شده در عراق را هم تایید کند که بعد از رایزنی‌های متعدد، صورت جلسه‌ای امضا شد و هیئت ما پذیرفت تا این کار را نیز انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: سه مشکل در خصوص صادرات خودرو به عراق در سفر اخیر مطرح شد که با رایزنی‌های انجام شده، دو مورد آن حل شده و برای مورد سوم تصمیم گیری‌ های لازم اتخاذ می‌شود.

وی افزود: درباره صادرات خودرو به عراق مشکلاتی با عراقی‌ها مبنی بر نگرش آن‌ها نسبت به استاندارد داشتیم، زیرا خودروساز‌های ما طبق قوانین ۸۵ گانه اروپا، اصرار به ایمنی و آلایندگی دارد عمل می‌کند، اما عراقی‌ها طبق نظر استاندارد‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس، عمل می‌کند.

وی گفت: در جلساتی که تعدادی از آن مجازی و یک جلسه نیز در سفر اخیر به صورت حضوری برگزار شد دو مورد از مشکلات صادرات خودرو بررسی شد و قابل انجام است و در خصوص مشکل سوم که تاکید عراقی‌ها مبنی بر تایید مونتاژ شده در عراق است نیز، باید اقداماتی انجام شود.

شریعتی افزود: عراقی‌ها اصرار داشتند که سازمان ملی استاندارد تولیدات مونتاژ شده در عراق را هم تایید کند که بعد از رایزنی‌های متعدد، صورت جلسه‌ای امضا شد و هیئت ما پذیرفت تا این کار را نیز انجام دهد.

رئیس سازمان استاندارد گفت: طبق تعهدات ما، مسئولان ایران خودرو قول دادند تا مشکلات موجود را برای صادرات برطرف کنند و امیدوار بودند که صادرات خود را با توجه به بازار‌های موجود ارتقاء دهند.

وی در پایان افزود: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده، وجود یک هزار و ۴۰۰ خودرویست که قطعات آن در کارخانه عراق بود و طبق نظر عراقی‌ها قرار بود این یک هزار و ۴۰۰ خودرو نیز مورد تایید سازمان استاندارد ایران قرار بگیرد که این اقدام با مشکلات زیادی روبرو بود، البته پس از جدل فراوان قرار شد تا تغییرات مورد نظر عراقی‌ها در خصوص این خودرو‌ها اعمال شده و مشکلات آن‌ها نیز حل شود.

انتهای پیام/

استانداردهای اجباری خودرو به 130 افزایش می یابد

واردات خودروهای دست دوم باعث تاسف است

طراحی و تولید قالب شاسی کشنده خودروهای سنگین

فروش بدون قرعه کشی براساس مجوز نهادهای ذیربط

رتبه دوم خدمات پس از فروش به ایران خودرو دیزل رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی