به گفته رئیس اداره لجستیک و زیر ساختهای تجاری وزارت صمت، برای لاستیکهایی که از مناطق آزاد و از طریق مرزنشینی وارد کشور میشوند تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علی امامی رئیس اداره لجستیک و زیر ساخاتهای تجاری وزارت صمت درباره علت چند نرخی بودن در […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
محمد علی امامی رئیس اداره لجستیک و زیر ساخاتهای تجاری وزارت صمت درباره علت چند نرخی بودن در بازار گفت: شما به عنوانمتقاضی میتوانید به سامانه عرضه لاستیک مراجعه کنید و خواهید دید همه نوع لاستیک، از همه برندها و در همه جای کشور وجود دارد؛سامانه عملکردی شبیه به فروشگاه اینترنتی دارد
رئیس اداره لجستیک و زیر ساخاتهای تجاری وزارت صمت گفت: شما در هر استانی میتوانید بعد بررسی موجودی مراکز عرضهلاستیک مورد نیاز خود را انتخاب کنید و درب مرکز عرضه آن را دریافت کنید. ممکن است خرید سامانهای برای برخی افراد سخت باشد،اما قانون عرضه به این صورت تعیین شده و چارهای جز اجرای آن وجود ندارد.
امامی بیان کرد: تفاوت قیمتی در لاستیک چند عامل دارد که مهمترین آنها عرضه لاستیک دولت است؛ تعدادی از رانندهها تایر دولتیدریافت کردند و با توجه به افزایش قیمتهای ایجاد شده در بازار اقدام به فروش آن کردهاند. بخشی از این لاستیکها هم به وارداتلاستیک از مناطق آزاد مربوط است که نسبت به واردات از مسیر اصلی قیمت تمام شده پایین تری دارد.
او تصریح کرد: برای لاستیکی که پیش از با ارز دولتی وارد شده و امروز توسط خود رانندهها در بازار انجام میشود کاری از دست ما برنمیآید تا زمانی که این لاستیکها مصرف و تمام شود، اما برای لاستیکهایی که از مناطق آزاد و از طریق مرزنشینی وارد کشورمیشوند تا 10 روز آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد. بنا داریم تا این لاستیکها هم از طریق سامانه به فروش برسند و اگر از این طریقعرضه نشد قاچاق تلقی شود.
رئیس اداره لجستیک و زیر ساخاتهای تجاری وزارت صمت بیان کرد: این موضوع هنوز اجرایی نشده و تصمیم گیریهای مربوط به آنتا 10 روز آینده ابلاغ خواهد شد، اما عرضه این کالا با توجه به قانون عرضه این دسته از کالاها باید فروش لاستیک در سامانه انجامشود. هر کالای قاچاق پذیری و حائز اهمیتی باید از طریق سامانه انجام شود.
امامی در پایان گفت: زمانی که لاستیک با ارز دولتی وارد کشور میشد، اختیار مرحله آخر را به سازمان راهداری میدادیم تا بادارندگان خودروهای سنگین با حواله و معرفی نامه سازمان راهداری قادر به دریافت لاستیک باشند. امروز فرآیند اداره حواله حذف شدهو تنها باید با مراجعه به سامانه، موجودی لاستیک عوامل توزیرا بررسی کرده و بعد از ثبت درخواست لاستیک مورد نیاز خود را دریافتکند. ممنوعیت فروش خارج از سامانه لاستیکهای وارد شده از مناطق مرزنشینی هم با همین روال اجرایی خواهد شد.
دیدگاه خود را بنویسید