اصلاح قیمت گذاری در صنعت خودرو اولویت وزارت صمت

معاون وزیر صمت اشاره کرد: وزارت صمت به دنبال اصلاح قیمت ‌گذاری در زنجیره صنعت خودروسازی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صمت اظهار کرد: در سال 99، 8.1 درصد رشد صنعتی در کشور داشتیم. بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سه ماه ابتدایی امسال رشد صنعتی 5.5 درصد و بر اساس آمار بانک مرکزی 6.1 درصد بوده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: صدور پروانه بهره برداری در شش ماه ابتدایی امسال رشد 2 درصدی و اشتغال ناشی از آن‌ها رشد 20 درصدی داشته است. حدود 77 هزار نفر در بخش صنعت شاغل شدند.

وی ادامه داد: در بخش صادرات و واردات نیز رشد قابل توجهی داشتیم. همچنین واردات در کالاهای اساسی و مواد اولیه افزایش یافت.

صادقی نیارکی گفت: طی 6 ماه نخست امسال تولید خودرو 3‌.4 درصد، تولید اتوبوس 10 درصد و تولید کامیون کشنده و کامیونت 66 درصد رشد داشت اما تولید وانت 13 درصد کاهش یافت.

وی افزود: در پروژه نهضت ساخت داخل در سال 99 سهم هر استان از 211 اقلام گلوگاهی مشخص شد و برنامه نیز 3.5 میلیارد دلار بود که 2 میلیارد دلار آن تأیید شد؛ یعنی در این بخش حدود 70 درصد عملکرد داشتیم.

معاون وزیر صمت گفت: برنامه نهضت ساخت داخل برای امسال 3.4 میلیارد دلار است که برنامه شش ماه نخست 2.2 میلیارد دلار بود.

وی اظهار کرد: برنامه وزارتخانه و سازمان گسترش برای افق 1404 تولید سه میلیون دستگاه خودرو بود که از این میزان 30 درصد سهم صادرات می‌شد. با این حال مشکلات ساختاری صنعت خودرو و مشکلات پیرامونی این صنعت آیا اجازه دستیابی به این هدف را می‌دهد؟

صادقی نیارکی با بیان اینکه در صنعت قطعه‌سازی باید سرمایه گذاری صورت گیرد، گفت: از بنگاهی که زیان‌دیده چطور توقع اصلاح ساختار، توسعه صادرات رقابت و سرمایه گذاری داریم؟ اقتصاد صنعت خودرو باید اصلاح شود که مهم‌ترین بخشِ پروژه‌های مربوط به خودرو است.

معاون وزیر صمت افزود: پروژه اول وزیر صمت اصلاح قیمت گذاری در زنجیره خودروسازی است؛ همچنین مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودروسازی اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی، نوسازی ناوگان تجاری، بهبود وضعیت صادرات و … هم جزو پروژه‌های وزیر صمت است.

صادقی نیارکی گفت: در بخش ناوگان تجاری نیاز زیادی به اصلاح و بهبود فرایندها داریم چراکه ناوگان فرسوده هم شده‌اند.

وی افزود: در مورد مشوق‌ها مثل مالیات و تسهیلات ارزان قیمت نیز نیاز به قانون داریم.

صادقی نیارکی گفت: تسهیلات با سود 18 درصد در تورم کنونی خیلی غیرطبیعی نیست ولی برای همکاری در ارائه تسهیلات با سود کمتر آمادگی داریم.

وی تاکید کرد: باید خودرویی داشته باشیم که در خارج بتوانیم بفروشیم؛ بنابراین تکلیف گیربکس اتوماتیک و مصرف سوخت و غیره باید مشخص شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

بازار خودرو قفل شد!

تداوم رکود در بازار خودرو/ نوسان ۱ تا ۵ میلیونی قیمت‌ها در بازار

سوداگری با عرضه خودرو در بورس کنترل می شود

التهاب در بازار تنها نتیجه صحبت از صادرات و واردات خودرو

طرح ساماندهی مجلس موجب ایجاد توازن در بازار خودرو می شود

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!