پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیما_ایران ایر_IranAir

تعیین نرخ بلیت پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب بلیت پروازهای اربعین مخصوص صندلی اکونومی هواپیما است، گفت: فقط نرخ بلیت صندلی بیزینس کلاس و فرست کلاس نسبت به ارقام مصوب کمی بالاتر است اما مردم در صورت مواجهه با گران‌فروشی بلیت، تخلف را به ما اطلاع دهند.  مقصود اسعدی سامانی درباره فروش بلیت پروازهای […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱ آذر ۱۳۹۴

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب بلیت پروازهای اربعین مخصوص صندلی اکونومی هواپیما است، گفت: فقط نرخ بلیت صندلی بیزینس کلاس و فرست کلاس نسبت به ارقام مصوب کمی بالاتر است اما مردم در صورت مواجهه با گران‌فروشی بلیت، تخلف را به ما اطلاع دهند.

 مقصود اسعدی سامانی درباره فروش بلیت پروازهای اربعین و نظارت بر نرخ‌ها اظهار داشت: تقریباً‌ ظرفیت‌‌ اغلب ناوگان هوایی کشور برای ایام اربعین از چهارم تا 18 آذرماه تکمیل شده است.

 فقط نرخ‌ صندلی بیزینس کلاس و فرست کلاس نسبت به ارقام مصوب بالاتر است
وی با تأکید بر اینکه زائران اباعبدالله حتماً بلیت را باید با نرخ مصوب خریداری کنند، افزود: فروش بلیت توسط آژانس‌ها یا سایت‌‌ها، بیش از نرخ‌‌های تعیین شده، تخلف است.

‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: همان‌گونه که قبلاً اطلاع‌ رسانی شد تلاش کردیم امسال برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما در پروازهای اربعین، نرخ ثابتی را برای پروازهای فوق‌العاده اربعین برای تاریخ‌های 5 تا 18 آذر در نظر بگیریم‌ بر این مبنا ‌‌نرخ بلیت پروازهای تهران- نجف- تهران 950 هزار تومان، تهران – بغداد – تهران 850 هزار تومان، مشهد – نجف – مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد – بغداد – مشهد یک ملیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

‌اسعدی سامانی ادامه داد: ‌نرخ بلیت هر صندلی هواپیما برای مسیر تهران – نجف – تهران هم 950 هزار تومان و تهران – بغداد – تهران 850 هزار تومان مصوب شد‌؛ همچنین نرخ بلیت هر صندلی هواپیما در مسیر مشهد – نجف – مشهد برای این ایام یک میلیون و 200 هزار تومان و در مسیر مشهد – بغداد – مشهد یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: برخی از شرکت‌های هواپیمایی هم از شهرهای خرم‌آباد، تبریز و یا اهواز پرواز به عتبات عالیات برقرار کرده‌‌اند که نرخ بلیت آنها مشابه نرخ‌های مسیر تهران ‌است.

وی اضافه کرد: البته فقط نرخ بلیت صندلی بیزینس کلاس و فرست کلاس نسبت به ارقام مصوب بالاتر است و اگر آژانسی نرخ بلیت پروازهای نجف و بغداد  را برای این ایام بالاتر فروخته است، مربوط به این صندلی‌ها است، اما نرخ‌ صندلی‌های اکونومی همان نرخ‌های مصوب است و هیچ ایرلاین یا آژانسی اجازه نداره بیش از نرخ تعیین شده، از مسافر پول اخذ کند.

اخذ تعهد ایرلاین‌ها از آژانس‌ها برای رعایت نرخ مصوب در پروازهای اربعین

‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی موظف به نظارت بر نرخ‌ها هستند، توضیح داد: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان هواپیمایی کشوری کنترل و پایش بازار را در این ایام انجام می‌دهند.

اسعدی سامانی افزود: شرکت‌ها به هیچ عنوان اجازه ندارند نرخ بلیت عتبات را در این ایام بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسانند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه پروازهای فوق‌العاده به هیچ عنوان چارتر نمی‌شود، اظهار داشت: بخشی از پروازهای برنامه‌ای‌ عتبات چارتر شده است که طی هماهنگی ایرلاین‌ها با ایرلاین‌ و چارتر کننده‌ها، به همان نرخ مصوب به فروش رفته است.

‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد ایرلاین‌ها و آژانس‌ها برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت‌ پروازهای اربعین، گفت: با مکانیزمی که برای پروازهای اربعین تعریف کرده‌ایم اگر ایرلاین و یا آژانسی به سیستم چارتر رو بیاورد، قطعاً نخواهد توانست در این عرصه فعالیت کند.

وی با اشاره به اخذ تعهد ایرلاین‌ها از آژانس‌ها برای رعایت نرخ مصوب در پروازهای اربعین تأکید کرد: به آژانس‌های فروش بلیت هواپیما توصیه می‌کنیم منافع بلندمدت خود را فدای منافع کوتاه‌مدت نکنند و بلیت‌ها را با نرخ‌های مصوب بفروشند، درغیر این‌ صورت اگر به تعهدات خود عمل نکنند، قطعاً شرکت‌های هواپیمایی همکاری خود را با آژانس‌ها قطع خواهند کرد.

متخلفان فروش بلیت پروازهای اربعین را معرفی کنید

اسعدی سامانی با بیان اینکه نظارت بر نرخ بلیت‌ها در این ایام برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است گفت: مسافران در صورت مواجهه با واسطه‌گران و یا پیشنهاد بلیت با نرخ‌های بالاتر، حتماً از طریق اداره کل رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری موضوع را پیگیری کنند و یا مشکلات خود را با شماره تلفن‌ 44014440 (انجمن شرکت‌های هواپیمایی) و یا شماره تلفن‌های 61022355 و 610222015 و 66048007 مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری و نیز سازمان تعزیرات حکومتی درمیان بگذارند.

انجام 715 پرواز برای انتقال زائران اباعبدالله در ایام اربعین
‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: برای تاریخ‌های چهارم تا ۱۸ آذر در مجموع ۷۱۵ پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده به عتبات عالیات (نجف و بغداد) انجام می‌شود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه برای این ایام مجوز ۵۶۲ ‌پرواز فوق‌العاده صادر شده که ۵۳۳ پرواز به مقصد نجف و ۲۹ پرواز نیز به مقصد بغداد است، گفت:‌ ۱۵۳ پرواز برنامه‌ای به مقاصد پروازی نجف و بغداد انجام می‌شود که ۱۱۰ پرواز مربوط به نجف و ۴۳ پرواز نیز به مقصد بغداد خواهد بود.

بنابراین گزارش پروازهای عتبات توسط ۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان، ایران‌ایر، ایران‌ایرتور، کیش‌ایر، معراج، قشم‌ایر، آسمان، نفت، کاسپین، زاگرس و دو شرکت هواپیمایی عراق‌ایر و فلای‌بغداد انجام‌ می‌شود.

داعش مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه را برعهده گرفت

آزاد سازی قیمت بلیط سبب گرانی آن نمی شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی