پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردات خودرو باعث افزایش قیمت ارز می شود!/ واردات شاید سال آینده

به گقته عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی؛ واردات خودرو باعث افزایش قیمت ارز می‌شود و حداقل تا پایان سال جاری این اتفاق رخ نخواهد داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی واردات خودرو نیازمند حدود ۵/ ۲ میلیارد دلار […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ آبان ۱۴۰۰

به گقته عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی؛ واردات خودرو باعث افزایش قیمت ارز می‌شود و حداقل تا پایان سال جاری این اتفاق رخ نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی واردات خودرو نیازمند حدود ۵/ ۲ میلیارد دلار است که اگر این میزان تخصیص پیدا کند، منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

این نماینده مجلس که عضو ناظر شورای رقابت نیز هست، ادامه داد: با رویکرد واردات خودرو تقاضا برای تامین ارز در بازار بالا می‌‌رود که این می‌‎تواند منجر به افزایش تورم در کشور شود. وی بیان کرد: هر چند در این شرایط راهکارهایی که برای واردات خودرو پیش‌بینی‌شده شاید بازار خودرو را سامان بخشد، اما در نهایت باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد.

رضاخواه ادامه داد: این افزایش قیمت ارز سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که به طور طبیعی به نظر می‌‌‎رسد حداقل تا پایان سال جاری واردات خودرو رخ نخواهد داد. وی افزود: تمرکز شورای رقابت به صورت عمده روی قیمت‎‌‌گذاری خودروهای تولید داخل است که در این زمینه شورا همه تلاش خود را برای ساماندهی بازار خودرو به کار گرفته است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

در موضوع واردات خودرو تابع تصمیمات نظام هستیم

واردات خودرو از چه زمانی آغاز می شود؟

طرح ساماندهی برای تنظیم بازار است نه آزادسازی واردات!

واردات خودرو به صورت محدود به کشور انجام می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی