پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماموت (3)

مکث موتور از پيكاپ خود رونمايي كرد/ فروش كلوت با موتور توربو شارژر از آذر ماه

مكث موتور در حضور خبرنگاران در مجتمع صنعتي ماموت از پيكاپ خود رونمايي كرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو وطن خواه مديرعامل مكث موتور در خصوص محصول پيكاپ این گروه گفت: پيكاپ كلوت محصولي است كه با نگاه كاربري و آفرود مهندسي محصول شده است و نام كلوت از بيابان ها اقتباس شده […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ آبان ۱۴۰۰

مكث موتور در حضور خبرنگاران در مجتمع صنعتي ماموت از پيكاپ خود رونمايي كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

وطن خواه مديرعامل مكث موتور در خصوص محصول پيكاپ این گروه گفت: پيكاپ كلوت محصولي است كه با نگاه كاربري و آفرود مهندسي محصول شده است و نام كلوت از بيابان ها اقتباس شده است.

او ادامه داد: در ابتدا قرار بود از موتور ٢ ليتري در كلوت استفاده كنيم. اما تصميم گرفتيم با توجه به رويكرد ماموت در ليدر بودن حوزه از موتور 4K22 ميتسوبيشي با حجم٢.٤ ليتر استفاده كرديم که ٢١٥ اسب بخار و گشتاور ٣٢٠ نيوتن متر گشتاور دارد.

او افزود: كلوت از قفل ديفرانسيل اتوماتيك استفاده مي كند و نسبت ديفرانسيل و گيربكس هم با توجه به استفاده از موتور جديد تغيير كرده است كه امكان استفاده مناسب آفرودي و شهري را دارد.

وطن خواه گفت: از نظر عمق محفظه بار و ارتفاع شاسي تا زمين كلوت نسبت به رقبا برتري دارد و هدفگذاري مكث موتور به دست آوردن ٥٠ درصد از سهم بازار با توليد ٢٠ دستگاه كلوت در روز است.

وطن خواه مديرعامل مكث موتور در ادامه مراسم گفت: در عين حال كه كلوت موتور قدرتمندي دارد. مصرف سوخت ١٠.٣ ليتر است كه مناسب به نظر مي رسد.

او ادامه داد: كلوت با لاستيك هاي AT وارد بازار مي شود كه قابليت كاركرد مناسب در آفرود و شهر را دارد و از اين نظر تنها خودروي است كه به طور استاندارد از اين لاستيك ها استفاده مي كند.

وي تصريح كرد: قيمت كلوت كمتر از ٨٠٠ ميليون تومان خواهد بود و مدل اتوماتيك هم در خرداد ماه توليد مي شود. هر چند قيمت گذاري متغييرهاي زيادي دارد اما سعي كرديم كمترين سود را در نظر بگيريم و در آذرماه فروش را استارت ميزنيم تا در ٣٠ روز كاري خودرو را تحويل دهيم.

وطن خواه با اشاره به اين كه مكث موتور در صورت ايجاد امكان ارتباطات بين المللي مي تواند كلوت را براي بازارهاي صادراتي نيز توليد كند گفت: صادرات از برنامه هاي مكث موتور است اما بايد ديد شرايط چگونه است و وزير صمت هم كه به اين موضوع تاكيد كرده اند.

وي در ادامه گفت: يكي از برنامه هاي آينده مكث موتور توليد خودروهاي برقي است كه با دايون و چند برند ديگر در حال مذاكره هستيم. ضمن اين كه با شركت مپنا نيز در اين حوزه همكاري هايي انجام شده است.

مديرعامل مکس موتور در پايان گفت: تيراژ در سال جاري به ١٢٠٠ دستگاه و سال آينده به ٢٥٠٠ دستگاه خواهد رسيد.

انتهای پیام/

خروج گروه صنعتی ماموت از فهرست تحریم های آمریکا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی