پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران

سالانه 150 هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران اشاره کرد: سالانه 150 هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود و در عین حال عرض معابر بزرگراهی هم در بیشتر نقاط جوابگوی حجم بالای خودروها نیست و به عاملی برای ایجاد راهبندان بدل شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی زینی‌وند […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران اشاره کرد: سالانه 150 هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود و در عین حال عرض معابر بزرگراهی هم در بیشتر نقاط جوابگوی حجم بالای خودروها نیست و به عاملی برای ایجاد راهبندان بدل شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی زینی‌وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران درخصوص رویکردهای ضروری و کارآمد برای مدیریت وضع ترافیک شهری پایتخت گفت: برای ساخت و توسعه معابر شهری تهران اگر دیدگاه‌ها مبتنی بر این باشد که ما صرفا به ساخت معبر بپردازیم و دنبال ایجاد تقاضا باشیم، بدیهی است که این تقاضا به وجود خواهد آمد.

او گفت: در کسری از زمان و با فاصله خیلی اندکی از انجام این ساخت و ساز آن معبر هم اشغال خواهد شد و ترددها به صورتی درخواهد آمد که این معبر دیگر جوابگوی آن بار ترافیکی نخواهد بود. برای همین لازم است تا ما رویکردهایمان را در این زمینه تغییر بدهیم. من تصور می‌کنم رویکردهای ما باید به سمتی هدایت شود که بتوانیم انسان محوری را جایگزین خودرومحوری بکنیم.

وی ادامه داد: درواقع این تبعات بسیار منفی و مشکلاتی که در اثر تراکم خودروها و وسایل نقلیه موتوری به وجود آمده را باید با توسعه رویکرد انسان محوری رفع کرد. یک فقره از مشکلات ما به افزایش تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران مربوط می‌شود که خود این مساله یک چالش اساسی به حساب می‌آید. با توجه به میزان آلودگی‌هایی که موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌کنند، هرچقدر که فضا را برای این‌ها باز کنیم، تردد وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر و بی‌انضباطی هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند و تخلفات نیز شایع‌تر می‌شود.

زینی وند همچنین به این نکته اشاره کرد که سالانه 150 هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود و در عین حال عرض معابر بزرگراهی هم در بیشتر نقاط جوابگوی حجم بالای خودروها نیست و به عاملی برای ایجاد راهبندان بدل شده است.

او گفت: بر اساس یک مطالعه و محاسبه بسیار دقیق و کارشناسی که در این زمینه به انجام رسیده، یک خودرو به صورت میانگین در طول سال 20 هزار کیلومتر مسافت را طی می‌کند. حال اگر میانگین سرعت این خودرو 40 کیلومتر در ساعت باشد، مدت زمان زیادی هم در حالت توقف قرار دارد و آن توقفاتی که در حاشیه معبر اتفاق می‌افتد، باعث اشغال فضای سطح سواره.رو می‌شود و مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران اشاره کرد: درواقع ما از همین ظرفیت عینی و موجودی که در اختیار داریم به نحو مطلوب نمی‌توانیم استفاده کنیم و آن تخلفاتی که در رابطه با پارک کردن دوبله که در معابر به وجود می‌آید یا موارد دیگری که اتفاق می‌افتد، همه این‌ها باعث می‌شود تا با افزایش تعداد وسایل نقلیه در شرایطی که سطح معابر هم گنجایش محدودی دارند مشکلات ترافیکی ما تشدید بشود.

این مسئول تاکید کرد: راهکار اصلی مقابله با چنین مشکلاتی این است که ما به سمتی برویم که کاهش مطلوبیت استفاده از وسیله نقلیه شخصی را به دنبال داشته باشند. درواقع سیاست گذاری‌های ما و برنامه‌های ما در حوزه مدیریت شهری باید به نحوی پیش برود که مقوله انسان‌محوری پیش برده شود تا مشکلات این حوزه را بتوانیم برطرف کنیم.

انتهای پیام/ منبع: میزان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی