پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلاک گذرموقت

پلاک مخدوشی ها توقیف می شوند

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهایی که پلاک آن ها دستکاری شده خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ داود قاسمیان معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: افرادی که پلاک خودروی وسیله نقلیه را با طلق و ماسک پوشانده و یا اقدام به دستکاری در اعداد و ارقام، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهایی که پلاک آن ها دستکاری شده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ داود قاسمیان معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: افرادی که پلاک خودروی وسیله نقلیه را با طلق و ماسک پوشانده و یا اقدام به دستکاری در اعداد و ارقام، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک و غیره کرده و از قانون و مقررات عدول می کنند، برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

وی اظهار داشت: امروزه علاوه بر روش سنتی برخورد با تخلفات رانندگی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی، اعمال قانون خودروهای متخلف به صورت هوشمند و از طریق دوربین های ثبت تخلفات نیز صورت می‌گیرد.

قاسمیان ادامه داد: متأسفانه با اجرای طرح محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ناشی از بیماری کرونا و اجرای طرح ترافیک، زوج یا فرد و کنترل محدوده آلودگی هوا، شاهد تخلف برخی راننده‌ها هستیم که با ارتکاب و ترویج بی قانونی، نظم، انضباط و امنیت ترافیک را از طریق پوشاندن پلاک وسیله نقلیه با ماسک، طلق و یا دستکاری در ارقام و اعداد، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک مختل کرده و از قانون و مقررات سرپیچی می‌کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: ماده 720 قانون مجازات اسلامی اشعار می‌دارد هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به نحوی از انحا در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاکهای موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

قاسمیان گفت: در چارچوب حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از آثار و تبعات جبران‌ناپذیر این اقدام غیراخلاقی رانندگان متخلف، پلیس راهور با جدیت تمام با خودروهای متخلف بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد و اعمال قانون می‌ کنند. بنابراین هموطنان عزیز سعی کنند با اجرای قانون از بروز مشکلات قضایی و اداری برای خودشان پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی