پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هوندا RC213V-S

گران ترین دوچرخ ژاپن

کمپانی هوندا به تازگی یک دستگاه هوندا RC213V-S را با قیمت 27.1 میلیون یِن به عنوان گرانترین موتورسیکلت ژاپنی به فروش رساند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موتورسیکلت­‌های حاضر در مسابقات موتور جی­‌پی (MotoGP)، به عنوان گران‌ترین وسایل نقلیه دوچرخ شناخته می‌­شوند. اما برخی مدل‌های دارای مجوز حرکت در معابر همچون هوندا RC213V-S، به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ آذر ۱۴۰۰

کمپانی هوندا به تازگی یک دستگاه هوندا RC213V-S را با قیمت 27.1 میلیون یِن به عنوان گرانترین موتورسیکلت ژاپنی به فروش رساند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

موتورسیکلت­‌های حاضر در مسابقات موتور جی­‌پی (MotoGP)، به عنوان گران‌ترین وسایل نقلیه دوچرخ شناخته می‌­شوند. اما برخی مدل‌های دارای مجوز حرکت در معابر همچون هوندا RC213V-S، به مراتب گران‌تر و البته نایاب­‌تر خواهند بود.

این موارد کاملاً در مورد RC213V-S صدق می‌­کند، چراکه تنها 213 دستگاه از این محصول تولید شده است.

مشخصات فنی و عملکرد هوندا RC213V-S به قدری به مدل‌های موتو جی‌­پی شبیه بوده که مارک مارکِز (Marc Marquez) از این مدل برای تمرینات پیش از مسابقه استفاده کرده است.

به هرحال اکنون این هوندا RC213V-S که به لطف نصب چراغ‌های جلو و آینه‌های جانبی مجوز حضور در معابر را کسب کرده، به عنوان گران‌ترین موتورسیکلت ژاپنی هم دست یافته است.

هوندا RC213V-S

بد نیست بدانید این رکورد پیش از این در اختیار محصول دیگری از هوندا یعنی بوده که در سال 1968 و در تیراژ تنها 4 دستگاه ساخته شد. این موتورسیکلت با قیمت 221,600 دلار در سال 2018 فروخته شد.

نکته جالب اینکه ارزش هوندا RC213V-S در طول 5 سال گذشته افزایش یافته است، چراکه قیمت اولیه این محصول 184 هزار دلار بوده که با سفارش کیت race هم این رقم به 196 هزار دلار هم می‌رسد. البته نمونه‌­ای که در حراج به فروش رسید هم به این کیت مجهز بود و تنها 161 کیلومتر پیموده بود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی