پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

داستان کلاه برداری ۸۰ میلیون دلاری از آستان قدس رضوی چیست؟

توضیحات نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد فردی به نام 《م ذ》 در ماجرای قرارداد واردات لاستیک که شایعه شده بود بیش از ۸۰ میلیون دلار کلاه برداری صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جواد نیک ‌نماینده مجلس شورای اسلامی بین اظهار کرد: نکته‌ای که من در این مصاحبه گفتم کاملاً روشن است، […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

توضیحات نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد فردی به نام 《م ذ》 در ماجرای قرارداد واردات لاستیک که شایعه شده بود بیش از ۸۰ میلیون دلار کلاه برداری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جواد نیک ‌نماینده مجلس شورای اسلامی بین اظهار کرد: نکته‌ای که من در این مصاحبه گفتم کاملاً روشن است، چندی پیش فردی به نام 《م ذ》 تخلفی کرده که لازم است دستگاه‌های قضایی و نظارتی نسبت به پیگیری سریع تر پرونده این فرد هوشیاری کامل داشته باشند و بر اساس اطلاعات رسیده در این پرونده هیچ مبلغی بصورت ارز یا ریال از منابع آستان قدس رضوی در این مورد هزینه و صرف نشده و برداشت اشتباهی از صحبت های ما شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت زنجیره تامین رضوی در سال ۹۸ بنا به درخواست وزارت مربوطه و برای رفع کمبودهایی که در حوزه لاستیک خودروهای سنگین وجود داشته اقدام به کمک کرده است، تصریح کرد: این اقدام با هماهنگی کامل مراجع ذی ربط صورت گرفته و در فرآیند اجرا هم، قرارداد ثبت سفارش شده است.

نیک بین افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده، بیش از ۵۰ درصد سفارش این قرارداد ثبت و لاستیکها وارد کشور شده و بین متقاضیان لاستیک توزیع شده است.

این نماینده مجلس در توضیحات تکمیلی اشاره کرد: بنابراین مبلغ ۸۰ میلیون دلاری که اعلام شده بود، به هیچ عنوان از منابع آستان قدس رضوی نبوده است و منظور بنده نیز از طرح موضوع شفاف بود، گرچه برخی افراد در فضای مجازی و غیر رسمی تلاش کردند تا از این مطالبه سوءاستفاده کنند.

نیک بین افزود: در واقع من می‌خواستم این نکته را تاکید کنم که دستگاه‌های قضایی و نظارتی حساسیت بیشتری روی امثال آقای《م.ذ》و حفاظت از منابع ارزی کشور داشته باشند.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعه زنجیره تامین رضوی، خود نیز پیگیر تخلفات نامبرده در سال ۹۹ بوده است و باتوجه به موارد متعدد اتهام علیه《م.ذ》 منتظر اقدامی قاطع در این مورد، از سوی نهادهای ذی‌ربط بوده و ما نیز پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/ منبع: افکار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی