پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیگو7 پرو

گزارش تست فنی تیگو7 پرو در پیست آزادی، محصول جدید مدیران خودرو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛ روز گذشته شرکت مدیران خودرو طی برنامه ای در پیست آزادی فرصتی برای تست فنی محصول جدید این شرکت یعنی تیگو7 پرو فراهم آورد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند ویژگی های فنی این خودرو را محک بزنند. مدیران خودرو برای اولین بار سال 96 از تیگو7 رونمایی […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛

روز گذشته شرکت مدیران خودرو طی برنامه ای در پیست آزادی فرصتی برای تست فنی محصول جدید این شرکت یعنی تیگو7 پرو فراهم آورد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو بتوانند ویژگی های فنی این خودرو را محک بزنند.

مدیران خودرو برای اولین بار سال 96 از تیگو7 رونمایی کرد که آن زمان با قیمت 127 میلیون تومان به بازار آمد و از استقبالی خوبی هم برخوردار شد. سال 98 مدل فیس لیفت آن را به بازار روانه کرد و حالا تیگو7 پرو با تحولات اساسی از نظر طراحی بدنه و کابین و نیز فنی خود را آماده ورود به بازار رقابتی می کند.

طراحی خارجی

تیگو7 پرو از زبان جدید طراحی چینی ها پیروی کرده، در نمای جلو، جلو پنجره کهکشانی و چراغ های باریک، همراه با سپر پهن و دیلایت LED خطی (که جایگزین مه شکن شده است)  و در نمای جانبی ترکیب ساده تر خطوط بدنه از جلو تا عقب نوید یک طراحی لوکس را می دهند. اما در نمای عقب طراحی خلوت و مرتب را می بینیم و البته ارتفاع کوتاه شیشه عقب که ظاهر آن را کمی اسپرت تر کرده است. نکته جالب در نمای جانبی طراحی شیشه عقب است که در واقع ستون عقب خودرو را پوشانده است.

بدنه تیگو7 جدید نسبت به نسل قبلی اندکی بزرگتر شده و فاصله بین دو محور نیز 2 سانتی متر افزایش داشته است.

طراحی داخل کابین و آپشن ها

جسارت خودروسازان چینی برای ایجاد تحول در طراحی داخل کابین خودروها طی چند سال اخیر واقعا ستودنی است، هرچند که کیفیت تیگو7 نسل قبلی هم بالا بود، اما در نسل جدید باز هم دستخوش تغییرات شده. فرمان D کات اسپرت، صفحه نمایشگر بزرگ و مولتی مدیای کامل، دسته دنده کوتاه به شکل جوی استیک همراه با تریم های استیل مات که در هماهنگی کامل با دیگر اجزای کنسول هستند ، فضایی دلچسب برای سرنشینان فراهم آورده اند.

آپشن های دیگر نظیر  اتوهلد و ترمز دستی برقی، صندلی برقی راننده، ترمز اضطراری، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) ، سقف پانورامیک، سیستم هوشمند PEPS+ (امکان روشن کردن خودرو از راه دور)، دوربین 360 درامجه و اما جذاب ترین آپشن این خودرو از نظر نگارنده، شارژر بی سیم تیگو7 پرو هست که برای تمام برندهای موبایل قابل استفاده است. این آپشن از نظر یک خبرنگار که دائما در حال استفاده از موبایل است جذاب به نظر می رسد!


به روز رسانی : تست و بررسی ام وی ام X55 Pro در پیست آزادی


تنظیمات گوناگون خودرو حتی ESP از طریق نمایشگر جلوی راننده قابل انجام است. شیفتر دنده به صورت الکترونیکی عمل می کند و هیچ رابط مکانیکی بین آن و گیربکس وجود ندارد. چرم مصنوعی 2 رنگ مشکی و قرمز ترکیب بصری زیبایی به داخل کابین داده و این زیبایی با صفحه دیجیتالی کنترل تهویه مطبوع و دکمه های باریک میانه داشبورد تکمیل می شود. البته جای خالی شیفتر پشت دنده حس می شود.

فنی

ام وی ام تیگو7 پرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که توان آن از 147 به 155 اسب بخار ارتقا یافته و در گشتاور هم بهبود داشته و به 230 نیوتن متر رسیده است. در نسل جدید از لذت گیربکس دبل کلاچ نسل قبلی محروم شده اید و این موتور 1.5 لیتری با یک گیربکس جدید CVT 9 سرعته (مشابه همان که در آریزو6 و آریزو5 جدید هم استفاده شده) جفت و جور شده است.

رانندگی در پیست

رانندگی در پیست با شرایط عادی و روزمره تفاوت های قابل توجه دارد. ممکن است در تست فنی که در پیست انجام می شود شاهد ضعف هایی باشید که هیچگاه در رانندگی روزمره و شهری پدیدار نشود. مثلا تست چندین خبرنگار بدون وقفه، خودرو را تحت فشار قرار می دهد، ترمزها و لاستیک داغ می شود و خیلی موضوعات دیگر. بنابراین قضاوت در مورد پرفورمنس یک خودرو نباید صرفا متکی به تست داخل پیست باشد.

تیگو7 پرو شتاب گیری اولیه خوبی دارد و با توجه به استفاده از توربو شارژر ، در دورهای میانی گشتاور مطلوبی به کمک راننده می آید تا بتواند از شتاب گیری بهتر لذت ببرد. عملکرد گیربکس CVT هر چند به جذابیت دبل کلاچ نیست، اما کاملا هماهنگ با موتور است و نمره قبولی را می گیرد.


به روز رسانی : تست و بررسی فونیکس تیگو8 پرو در سفر شمال (بلند مدت)


هنگام رانندگی ESP را خاموش کردیم و دنده را در حالت منوال (تعویض دستی) قرار دادیم، اولین چیزی توجه ما را جلب کرد سپر حمایتی مهربان تیگو7 بود! سیستم پایداری الکترونیکی با وجود خاموش بودن ESP باز هم در لحظات بحرانی به دلخواه خود وارد مدار می شد و پایداری خودرو را کنترل می کرد و در واقع چیزی به اسم خاموش بودن قطعی ESP در تیگو7 پرو معنا ندارد. این در رانندگی روزمره نقطه قوت به حساب می آید، البته گیربکس هم در دورهای بالا برای جلوگیری از فشار مضاعف به آن دنده را به صورت اتوماتیک عوض می کرد و اجازه فشار بیش از حد نمی داد.

پایداری تیگو7 پرو در پیچ ها با سرعت بالا کاملا قابل قبول بود و پیشرفت محسوسی نسبت به نسل قبل کرده که آن هم مرهون افزایش ویل بیس و بهبود تقسیم وزن خودرو است. ترمزگیری تیگو7 پرو با وجود داغ بودن لنت و دیسک باز هم عالی بود.

نتیجه گیری

بازار خودروهای بالای یک میلیارد تومان این روزها در آغوش برندهای چینی قرار گرفته، خودروهایی که در آستانه ورود به بازار با چالش های مختلفی نظیر قیمت گذاری، خدمات پس از فروش، تیراژ تولید و … دست و پنجه نرم می کنند. مدیران خودرو که پر سابقه ترین شرکت در عرضه خودروهای چینی است همواره متعهد به ارائه خدمات پس از فروش قوی و تامین مناسب قطعات یدکی است که همین مورد برای خریداران می تواند اطمینان ساز باشد و انتخاب را کمی راحت تر کند.

 

تست و بررسی: میلاد علمی

عکس: بهزاد اویسی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی