پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گروه خودروسازي سايپا

صنعت خودرو لوکوموتیو و پیشران صنعت کشور است/ مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد: سايپا؛ به سمت خودكفايي كامل در حركت است

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید سایپا بازدید کرده و در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد سایپا در خصوص برنامه‌های آتی و توسعه‌ای این گروه به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید سایپا بازدید کرده و در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد سایپا در خصوص برنامه‌های آتی و توسعه‌ای این گروه به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد خاني نوذري، در بازديد از مركز تحقيقات سايپا و خط توليد خودروي شاهين، اظهار کرد: صنعت خودرو، لوكوموتيو صنعت كشور است لذا با فعاليت گسترده اين بخش، ساير صنايع وابسته هم فعال مي شوند.

وي با بيان اينكه سايپا در سال هاي گذشته توليدكننده پرايد بود و اين امر به شدت فعاليت گروه خودروسازي سايپا را زير سوال برده بود، تصريح كرد: با حذف خودروي پرايد از خطوط توليد، سايپا توانست تصوير ذهني مردم نسبت به اين خودروساز را تغيير دهد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با طراحي و ورود محصولات جديد مردم متوجه خواهند شد كه سايپا به پيشرفت هاي خوبي دست يافته است، گفت: گروه خودروسازي سايپا ظرفيت شايسته و قابل تحسيني دارد كه به واسطه اين امر مي تواند هر سال يك خودروي جديد طراحي، توليد و روانه بازار كند.

وي افزود: اگر سياست گذاران و تصميم گيران صنعت خودرو به شركت هاي خودروساز انگيزه فعاليت دهند، خودروسازان با توجه به پتانسيل هايی كه دارند مي توانند صنعت خودرو را متحول كنند و اشتغال جوانان را افزایش دهند.

خاني نوذري تاكيد كرد: گروه خودروسازي سايپا با نشاط، پويايي و پشتوانه قوي فني و مهندسي مي تواند مسير توسعه خود را دنبال كند.

سايپا؛ به سمت خودكفايي كامل در حركت است

همچنین، مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد نیز که معاون وزیر کار را در این بازدید همراهی می کرد، گفت: در یک مقطع زماني، گروه خودروسازي سايپا تنها مونتاژ كار بود اما اكنون به واسطه ارتقاء سطح علمي و فني توانسته در بخش هاي مهم توليد خودرو به خودكفايي برسد.

حسين عامريان اظهار کرد: تلاش ها و فعاليت هايي كه در سايپا صورت مي گيرد نشان می دهد این گروه خودروسازي روند توسعه اي را در پیش گرفته است.

وي ادامه داد: در یک مقطع زماني گروه خودروسازي سايپا تنها خودرو مونتاژ مي كرد، ولي اكنون اين مجموعه طراحي و توليد خودرو را دنبال مي كند و به واسطه ارتقاء سطح علمي و فني توانسته در بخش هاي مهم توليد خودرو به خودكفايي برسد.

مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد خاطرنشان كرد: با تدابير و برنامه هاي توسعه اي كه گروه خودروسازي سايپا در حال دنبال كردن است، آينده خوبي را مي توان براي اين شركت خودروساز متصور بود.

وي از سياست گذاران خواست كه به صنعت خودرو بيشتر توجه كنند تا اين بخش بتواند مسير توسعه اي خود را در شرايط هموار دنبال كند و بازدهي بيشتري داشته باشد.

عامريان با تاكيد بر اينكه صنعت خودرو مي تواند يك مجموعه سودده باشد، گفت: اگر بسترهاي مناسب براي توليد و طراحي هاي جديد خودرو فراهم شود، شركت هاي خودروساز، سوددهي بيشتري خواهند داشت.

انتهای پیام/

ایران خودرو و سایپا حیات خلوت دولت ها هستند

۶ اقدام جدید سایپا برای رفاه حال دارندگان حواله های طرح پیش فروش در آذرماه

عرضه مستمر خودرو به بازار در «سه‌شنبه‌ های سایپایی»/ سایپا تا پایان سال هر هفته سه‌شنبه طرح فروش دارد

حذف پراید، انقلاب بزرگی بود که سایپا انجام داد/ طراحی شاهین سایپا نشان داد که صنعت خودرو به بلوغ رسیده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی