پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو هم تعلق می گیرد

سخنگوی دولت از اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی بهادری جهرمی رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند، گفت: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ دی ۱۴۰۰

سخنگوی دولت از اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی بهادری جهرمی رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند، گفت: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند. بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.

بهادری جهرمی، سرپرست خانوارها را متولی اخذ یارانه بنزین عنوان کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای 1500 تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم. وقتی بنزین 3000 تومانی فروش می‌رود، 1500 تومان تفاوت آن برای بازتولید به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی اشاره کرد: فرض بر این است که اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مستقیما سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند برویم.

سخنگوی دولت یادآور شد: بر این اساس عده‌ای از یارانه با خریدن بنزین استفاده می‌کنند و گروهی دیگر هم که از این یارانه استفاده نمی‌کنند خود یارانه به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

قرار نیست بنزین گران شود

برنامه دولت برای کاهش 10 میلیون لیتر بنزین چیست؟

بنزین تهران قابل قبول است

واریز سهمیه بنزین آذرماه به همراه سهمیه جبرانی

اثرات رانندگی با بنزین کم چیست؟

اختلال ایجاد شده هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت ایجاد نمی کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی