ایران خودرو در نظر دارد پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 به محصولات خود اضافه کند. به همین منظور نگاهی اجمالی به مشخصات فنی و تصویر 5 محصول آینده ایران خودرو خواهیم داشت. به گفتهی مدیرعامل شرکت ایرانخودرو، قرار شده است پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایرانخودرو و هلدینگ […]
به گفتهی مدیرعامل شرکت ایرانخودرو، قرار شده است پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایرانخودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایهگذاری شود تا در این دور از همکاریها پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد.
همکاری پژو فرانسه و ایرانخودرو قرار است از سر گرفته شود و خودروهای جدیدی در ایران تولید شود. در این زمینه مدیرعامل ایرانخودرو با مدیر هلدینگ پژو سیتروئن دیدار و گفتگو کرده است تا مقدمات احیای روابط این دو گروه خودروساز با یکدیگر فراهم شود. همکاریهای جدید ایرانخودرو و پژو مانند قبل نخواهد بود و تغییرات مثبتی در نوع ارتباط این دو گروه سازندهی اتومبیل در ایران و فرانسه ایجاد خواهد شد.
هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایرانخودرو دربارهی همکاریهای جدید ایران با برند پژو فرانسه اعلام کرد:
در مذاکراتی که با رئیس گروه پژو سیتروئن داشتیم، قرار شد شرکتی ایجاد کنیم که 50 درصد سهامش به نام ایرانخودرو و 50 درصد دیگر به نام پژو سیتروئن باشد. مدیریت این شرکت نیز 2 سال از سمت ما و 2 سال از سمت آنها تعیین میشود. مذاکرات ما با پژو به نفع کشور است. از موقعی که قرارداد امضا شده و شرایط اجرای برجام مهیا شود، تقریباً 15 تا 18 ماه طول میکشد تا تولیدات این شرکت مشترک به بازار برسد. قرار بر این است که پانصد میلیون یورو برای ایجاد این شرکت سرمایهگذاری شود و در این دور از همکاریها 5 خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد.
بر اساس اعلام یکه زارع 30 درصد تولیدات پژو در خاک ایران از طریق کانالهای فروش پژو به دنیا صادر میشود. اما این پنج خودرویی که قرار است تا دو سال دیگر به بازار ایران و دنیا ارائه شوند چه مشخصات فنی دارند و چقدر پیشرفتهتر از پژوهایی است که در ایران تولید میشود؟ این موضوع را در ادامه بررسی میکنیم.
پژو 301 خودروی سدان شهری است که تولیدش از سال 2012 در شرکت پژو آغاز شده است. در نسخههای مختلف این خودرو از دو موتور متفاوت استفاده میشود. پژو 301 سه نسخهی بنزینی اصلی دارد. موتور 1200 سیسی با گیربکس دستی، موتور 1600 سیسی با جعبهدندهی دستی و موتور 1600 سیسی با جعبهدندهی اتوماتیک، سه نسخهی اصلی این اتومبیل هستند. طول این خودرو 4442 میلیمتر، عرض آن 1953 میلیمتر و ارتفاعش 1407 میلیمتر است. مشخصات اصلی سه نسخه ی بنزینی را در جدول زیر مشاهده میکنیم.
پژو 208 خودرویی هاچبک بوده و در دو نسل طراحی و تولید شده است. نسل اول از سال 2012 و نسل دوم از زمستان سال گذشته به بازار عرضه شده است. مدل 2015 این خودرو دارای 7 نسخهی بنزینی متفاوت است.این 7 نسخه از سه نوع موتور بهره میبرند. موتور 1000، 1200 و 1600 سیسی، سه حجم متفاوتی است که بر روی نسخههای مختلف پژو 208 استفاده میشود. این خودرو دارای طول 3965 میلیمتر، عرض 1740 میلیمتر و ارتفاع 1461 میلیمتر است. مشخصات اصلی سه نسخهی بنزینی متفاوت 208 را در جدول زیر مشاهده میکنیم.
پژو 2008 یکی از شاسیبلندهای تولیدی شرکت پژو فرانسه است. این خودرو از سال 2013 تاکنون در کارخانه پژو تولید میشود. سه نسخه بنزینی پژو 2008 از 3 نوع موتور استفاده میکنند.
دو موتور با حجم 1200 سیسی و موتور دیگر با حجم 1600 سیسی. پژو 2008 دارای طول 4158 میلیمتر، عرض 1740 میلیمتر و ارتفاع 1557 میلیمتراست. مشخصات اصلی سه نسخهی بنزینی این شاسیبلند را در جدول زیر مشاهده میکنیم.
پژو 508 سدان شهری قدرتمندی بوده و در دو نسل متفاوت تولید شده است. نسل اول از سال 2010 تا 2014 میلادی تولید شده و نسل دوم از سال 2014 به بعد تولید میشود.
این خودرو در سه نسخه با موتور 1600 سیسی تولید میشود که دو مدل از آن از جعبهدندهی اتوماتیک بهره میبرد. طول عرض و ارتفاع پژو 508 به ترتیب 4831، 1920 و 1455 میلیمتر است. مشخصات اصلی سه نسخهی بنزینی 508 را در جدول زیر مشاهده میکنیم.
پژو 5008 در زمرهی خودروهای MPV یا چندمنظوره قرار میگیرد. این خودرو در دو نسل تولید شده است. نسل اول آن به سالهای 2009 تا 2013 میلادی برمیگردد. نسل دوم پژو 5008 از سال 2013 میلادی در دنیا تولید میشود.
این خودروی MPV دارای طول 4529 میلیمتر، عرض 1887 میلیمتر و ارتفاع 1646 میلیمتر است. این اتومبیل در سه نسخهی دارای موتور 1600 سیسی تولید میشود. مشخصات اصلی سه نسخهی بنزینی 508 را در جدول زیر مشاهده میکنیم.
منبع: اقتصاد آنلاین
لطف بفرمایید و در مورد لوازم جانبی این خودروها هم مطلب بنویسید .ممنون.
بازدهي موتورشون نسبت به خودرو هاي ژاپني و چيني پايين تر هست با مقايسه حجم موتور و توان موتورها نتيجه اين است كه خودرو هاي چيني بازدهي موتور بهتري دارند
اینا ک همه از رده خارج اند آخه 200 تا هم شد سرعت
اینا استاندارد هستش 405 2000 رو هم فرانسه اعلام کرده بود 190 اما من خودم 210 ها هم دبدم بره که البته این ماشین 15 ساله تولید نداره و مصرفش هم زیاده و لوازمش هم گرونه اما تو قیمت خودش(زیر 15 میلیون)بلحاظ سرعت رقیب نداره و بدنه قوی هم داره و حتی میگن که طول کاپوت چند سانتی از 405 1800 بلند تره.
اووه چنان گفتی 200 تاهم شد سرعت کسی نفهمه فکر میکنه اینجا المانه تو این جاده ها از 120 بالاتر نمیشه رفت ادم سکته میکنه البته شما که با لامبورگینیت.ن همیشه 300 به بالا میرین واستون یه مقدار سخته روندن این جور ماشینا
البته اگه همون امکاناتی که تو مدل اروپایی تولید میشه داخل ایرانم همون باشه خوبه. وگرنه مفت نمی ارزه.
اینطور که معلوم شده حجم موتور پژو های جدید بین هزار تا هزار و دویست سی سی قدرت موتور بین شصت و پنج تا هفتاد و پنج اسب بخار و سرعتشون حداکثر یکصد و شصت کیلومتر بیشتر نخواهد بود یعنی از نظر توان به پراید نمیرسد با توجه به اینکه این مدلها تا زمانیکه به مرحله فروش در ایران برسند عمرشان به هفت سال رسیده است پس پرداخت حداقل 55 میلیون تومان برای خرید این اتومبیلها بنظرم کار منطقی نیست اگر نام پژو را کنار بگذاریم چنانچه کیفیت پراید خودمان را بهبود ببخشیم خریدش از هر نظر مقرون به صرفه تر است..
توی 2 مورد دیده شده که قدرت از پراید پایین تره وگرنه 13 مورد دیگه بهتر هستن
باسلام خدمت هموطنان عزیزم بنظراینجانب درهمه مواردخودروهایی که ایران خودرو باپژو عقدقرارداد انجام داده حدودا همه در یک رنج موتور و قدرت موتور وسرعت قرار دارندمثلا چرا سدان بزرگ با قوای محرکه قوی وجود ندارد تا مردم بسوی خودروهای وارداتی دیگر نروند مسئولان خودروساز ما باید طیفهای گسترده تری را در همین 5نمونه قرار دهند
جدا پژو 2008 با این کلاس بدنه ی بزرگ با موتور 1300 cc و 3 سیلندر چه جوری میخواد این ماشینو بکشه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! این ماشینو بخوای تو اتوبان باهاش شتاب بگیری کم میاره که!!!!!???
مثل لیفان x50 که 1500 هست اما این پژو 100% بهتره
داداش موتورشو قراره 1600 بکنن با چهار سیلندر که 160 اسب بخار میشه.
اولا این مدلای چند سال فبله دوماقبمتهای این خودروها را نزده اندسوما همه میدونیم پژو از خودروهای پراستعلاک بشمار میاد وخدمات پس از فروشش مشخص شده ولوازم بدنه وموتور توبازار هست یا مثل ال نود باید از این ایرانخودرو به اون ایرانخودرو بگردی برای یک قطعه
چرا حجم موتورشون کمه؟ توربو شارژن؟
ن ولی شرکت بزرگی مثل پژو حجم پایین میزنه که مصرف بیاد پایین و همون رو قدرتش رو زیاد میکنه
باسلام به همگی بنظر من با اینکه حجم موتوراشون پایینه ولی طبق استانداردهای روز ساخته میشن و با مصرف و استهلاک بهینه بهترین کاربرد رو دارن مثلا پیکان هم 1600 هستش ولی پراید 1300 خیلی از اون پر شتاب تر و کم مصرف تره…
ولی بنظر من این مدلهای جدید از 206. تیپ پنج و مخصوصا 207i کم میارن ولی بازم باید منتظر بود ببینیم چطور جواب بدن…
باتشکر از همه دوستان
208 1600 رو بخون خیلی بهتر از 206 و 207 هستش
پژو2008با این هیکل دلش اندازه گنجشکه نمیشد موتور قویتری انتخاب میشد موتور 3سیلندر برای یکsuvمثل اینکه بخان کامیون رو با سواری بکسلش کنند واقعا نمی صرفه
160 اسب قدرتشه یعنی اندازه نیسان پیکاپ و تقریبا تویوتا هایلوکس 2.7 لیتری شتاب 0 تا 100 هم 9 ثانیه میزنه کافی نیست واسه خودروی خانوادگی؟
مذاکره کنندگان خودرو در داخل نیم نگاهی هم به مافیا وارد کننده خودرو هیوندایی دارند که نانشان قطع نشود انها یعنی مذاکره کنندگان خودرویی در ایران میانه را گرفتند خودرویی تولید شود با موتور حجم کم قیمت بالای 40 تا 50 و زیر 100 که هم پراید وسمند را بفروشند هم دست چینیها را قطع کنند و بالای 100 میلیون هم کسی طالب است که مافیا ان وجود دارد از هیوندا بگیر تا غیره مثلا خواستند بگویند در امر واردات خودرو پس از تحریم کاری کردیم
عالي بود
اگه اینجوری باشه همون پژو ۴۰۵ که از همشون قدیمی تره ، از اینا قویتره و صد در صد بهترم هست.
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
لطفا همینجوری قضاوت نکنید مشخصاتی که در بالا قید شده مشخصات ضعیف ترین نوع موتور اوناست .. یعنی نوشته شده که این ماشینها موتور 1000، 1200، 1400 و 1600 دارن که در بالا فقط مشخصات 1000 یا 1200 نوشته شده. درضمن اگر قصد خرید این ماشین هارو دارید همون اول ک اومدن بخرید چون که سری اول مستقیم از فرانسه وارد ایران میشن و طی چند ماه بعد از فروش اولین سری کار مونتاژ صورت میگیره که موتور ماشین یقیناً عوض میشه
با سلام اگه این محصولات به ایران بیاد خیلی از اپشن هاشو بر میدارند وهمون پیشرانه 1200 سی سی رو روش نصب میکننند
این سایت خودروسازی دانگ فنگ هست همه پزوهای ایرانخودرو رو از چین میارن بعد میگن طی قرار داری با فرانسه امضاع شد H30 301 208 2008 508 http://www.dfmc.com.cn/product/CarsList_en.aspx?infoclass=C02
داداش راست میگی رفتم نگاه کردم ممنون.منم فکر میکزدم مال فرانسست میگم پژو مفت ماشینشو نمیده مونتاژ کنن.
مارو باش که فکر میکردیم یه خودروی خوب تو راهه.
دوستان قبل از نظر دادن برید راجع به این خودروها مطالعه و تحقیق کنید درسته که در حد مرسدس آ ام جی نیستن اما از خیلی خودروهای بی کیفیت موجود بهترن هرچی که باشه استاندارد اروپا دارن و گرنه محال بود اجازه تولیدشو بدن از نظر ایمنی هم که همشون تقریبا 5 ستاره ایمنی موسسه یورو ان کپ رو گرفتن و امکانات خوبی هم دارن پس ما بجای گلایه از اینکه چرا رفتن سراغ پژو بیاید نظراتتون رو اعلام کنید تا قیمتها رو بالا نبرن و لطف کنید آمار و ارقام الکی ندید و بقیه رو گمراه نکنید مطمئن باشید کیفیت این ماشینها اونقدر بالا هست که هر ماشین دیده و ماشین ندیده ای رو راضی کنه بفکر مکاتبه با مسئولین باشید تا قیمت مناسب براشون بزنن
نمیدونم چرا همه گیر دادن به حجم موتور و قدرت اخه یکی نیس بپرسه جاده هاتون جاده ست یا راننده هاتون راننده که میخواید 300 کیلومتر برونید دنیا تا دنیا فکر ساخت ماشین کم مصرفن ایرانیا هنوز دنبال حجم موتورن اقا جان برو تراکتور بخر حجم موتورش از همه بیشتره
چرا پژز2008 دنده اتومات نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من هر چی باشه ماشین فرانسوی از ماشین های چینی که تو بازار بالای 50 میلیون هستش خیلی بهتره ضمنا ما تو ایران زندگی میکنیم و هیچ حقی نداریم که ماشین خوب سوار بشیم
بذارين بياد بعد اظهار نظر كنيد
ای نمیری ایران خودرو….نشد یه ماشین بدید بیرون که توش اما واگر وشاید نباشه.
با سلام دوستان واقعا جای شرم داره ماشینایی با قیمتای بالا و موتورای ضعیف
آخه شاسی بلند با سه سیلندر و1200سی سی مگه میشه اصلا خنده داره بخدا حداقل ماشینهای چینی 4 سیلندرن
تو سايت ديگه واسه همشون يه موتور مشترك ١١٥ اسبي نوشته بود كه به نظر من خيلي بده ولي اگه اطلاعات سايت شما صحت داشته باشه خيلي عالي هسش خودشم ٢٠٧ با شتاب ٧.٤ ثانيه !!
پژو 2008 مدل 2015 نمی آید ؟
بنظرم بخاطر آلودگی هوا ورود خودروهای با مصرف کمتر از 2 لیتر در صد کیلومتر با هر حجم موتوری باید آزاد باشه این عمل عینا مصداق حمایت از تولید داخل هست چرا که یک نوع هدف گذاری قاطع و صحیح هست برای کارخانه های داخلی که خودشونو ارتقا بدهند
اقایون خانوما توجه کنن مطمین باشین ماایرونیهاهیچ وقت ماشین باکیفیت سوارنخواهیم شدچون تااینده ای نه چندان دورکشورهایی مثل سوریه ولبنان که الان درحال جنگ هستندصنعت خودروسازیشون ازما میزنه جلوومافقط مونتاژکارخودروهای درجه 3چین باقی خواهیم ماندمااصلاصنعتی بنام خودروسازی نداریم.بازارعرب سوریه ولبنان دراینده بازارخوبی برای ماشینهای لوکس خواهندبودماهم بااین جاده های مرگمون لیاقتمون بیشرازام وی ام درجه 3چین نخواهدبوداونهم فقط مونتاژافسوس برای ایران وتمدن ایرانی که الان ازعرب جاهلی عقب مونده ایم
نمی دونم ما که حقوقامون از خارجی ها کمتره چرا باید خودرو اونا رو با قیمت خیلی بیشتر از اروپا سوار شیم؟با اینکه وضع اقتصادیمون از اونا بدتره.
نگران نباشید قراره موتورشون 1600 سی سی بشه با 160 اسب بخار قدرت و توربو شاژم هست این مشخصات مال فرانسست ایران قوی ترشو میزنه.
دوستان اگه نظر منو بپرسید میگم الان عصر ماشینهای هیبریدی با مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در صد کیلومتر با قیمت مناسب حدود 50 میلیون تومن هست که هم از شر آلودگی هوا و خطراتش خلاص بشیم و هم از نظر اقتصادی مورد استفبال مردم می باشد.با تشکر ازهمه دوستان عزیز علاقمند
ایران خودرو خودش سرش نمیشه که خودرو بسازه حداقل بیاد یه خودروی فرانسوی رو تولید کنه بعد ارم ایران خودرو رو بچسبونه بهش بعد گول مردم بزنه بگه من این خودرو رو طراحی کردم هههههههههههه