پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان حمايت ((قيمت خوب و بد)) را چگونه تعيين مي كند؟

توقف فروشی که در پی قیمت گذاری یکی از خودروسازان خصوصی حاشیه ساز شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو همه چیز از یک رونمایی شروع شد! پرده برداری از چهارچرخی چشم بادامی و قد بلند که یدک کش یک کراس اوور هفت نفره لوکس است و تازه موضوع به اینجا ختم نمی شود […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۳۰ دی ۱۴۰۰

توقف فروشی که در پی قیمت گذاری یکی از خودروسازان خصوصی حاشیه ساز شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

همه چیز از یک رونمایی شروع شد! پرده برداری از چهارچرخی چشم بادامی و قد بلند که یدک کش یک کراس اوور هفت نفره لوکس است و تازه موضوع به اینجا ختم نمی شود بلکه هنوز رونمایی ادامه دارد چراکه آن شب از قیمت این خودرو که نامش تیگو 8 پرو است هم رونمایی شد.

یک میلیارد و 750 میلیون تومان، عددی بود که این نوبرانه نرسیده به بازار را بدون چک و چانه وارد باشگاه میلیاردی ها کرد و به تنهایی آبستن موجی از انتقادات و حاشیه ها بود. البته در اسرع وقت سازمان حمایت به خوبی وارد شد و از هر گونه فروش و تحویل این خودرو به بازار جلوگیری کرد.

براساس اعلام سازمان حمایت و آنطور که در نامه رئیس این سازمان اعلام شده است:

در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو 8 پرو و نظر به اینکه حسب بررسی های اولیه انجام شده ، تعیین قیمت صورت گرفته فاقد توجیهات محاسبات است و باید تمامی اطلاعات فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی های فروش حذف و از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو8 پرو با قیمت اعلامی آن شرکت خودداری شود.

همچنین شرکت صنایع خودروسازی مدیران باید هرچه سریعتر اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت این خودرو را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد.

نکته حائز اهمیت و تحسین برانگیز اینجاست که اقدام سازمان حمایت به درستی و به موقع بود و جای تقدیر دارد اما بد نیست مروری بر بازار دیگر خودروها داشته باشیم، بسیاری از خودروها که توسط دیگر خودروسازان خصوصی و دولتی رونمایی شدند از برچسب قیمتی مشابهی مانند این خودرو برخوردار بوده اند که به زعم بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار چنین قیمت گذاری نه تنها اندازه قد و قامت آن خودرو نبوده بلکه سبب ایجاد حاشیه سود های چند صد میلیون تومانی شده که عایدی آن نصیب بازیگران زحمت کش همیشه در صحنه یعنی دلالان بوده است.

البته در پاره ای از موارد پیش آمده که سازمان حمایت به مسائل دیگر خودروها هم ورود کرده اما با مروری کوتاه متوجه شده ایم که آن خودرو با اختلافی اندک دوباره با همان برچسب قیمتی وارد بازار شده است.

سوال اینجاست که سازمان حمایت که می تواند به سرعت چنین اقدامی را انجام دهد در وهله اول چرا مشخصا در مورد این خودرو این اقدام را انجام داده و مرحله بعد چرا چنین اقدامی را در مورد خودروهای دیگر شاهد نبوده ایم؟

سوال بعدی هم این موضوع است که چرا سازمان حمایت شیوه درست قیمت گذاری و یا معیاری که قیمت گذاری را توجیه می کند برای خودروسازان و مردم تعریف نمی کند؟

انتهای پیام/

موافقت نمایندگان مجلس با واردات 50 هزار دستگاه خودرو در سال آینده

قیمت پراید از مرکب شیطان پایین آمد!

جولان رکود در بازار خودرو

چه خودروهایی می توان در بازه قیمتی 100 تا 150 میلیون تومان خرید؟

رکود حاکم می شود، اما قیمتی کاهش پیدا نمی کند!

این قسمت؛ افت قیمت و رکود در بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی