پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروسازان

زیان خودروسازان کاهش یافت

طبق اطلاعات منتشر شده زیان انباشته ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو 14 درصد کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای ۹ ماهه شرکت‌های خودروساز منتهی به ۳۰ آذرماه سال‌ جاری که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شد، نشان می‌دهد خودروسازان حدود ۶۸‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان زیان انباشته […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰

طبق اطلاعات منتشر شده زیان انباشته ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو 14 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صورت‌های مالی میان‌ دوره‌ای ۹ ماهه شرکت‌های خودروساز منتهی به ۳۰ آذرماه سال‌ جاری که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شد، نشان می‌دهد خودروسازان حدود ۶۸‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان زیان انباشته را در صورت‌های مالی خود ثبت کردند.

این میزان زیان انباشته به نسبت زیان انباشته ثبت شده در شهریورماه امسال حدود ۱۵‌درصد رشد نشان می‌دهد. اما وضعیت زیان تولید در خودروسازی به چه صورت بوده است؟

بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد ایران‌ خودرو، سایپا و پارس‌ خودرو به‌ رغم ثبت زیان تولیدی در حدود ۵‌ هزار و ۴۷۵‌ میلیارد تومان در پایان فصل پاییز سال‌جاری توانسته‌اند روند زیان‌دهی خود را در بازه ۹ ماهه امسال به نسبت ۹ ماهه سال گذشته حدود ۱۴‌درصد کاهش دهند.

3 خودروساز بزرگ کشور سال گذشته در همین بازه زمانی در مجموع حدود 6‌هزار و 375‌میلیارد تومان زیان تولید را در کارنامه خود ثبت کردند. ( البته سال گذشته در پایان فصل پاییز پارس‌خودرو حدود 73‌میلیارد تومان سود به حساب خود واریز کرد) افت زیان تولید خودروسازان در سال‌جاری به نسبت سال گذشته را می‌توان در تغییر استراتژی تولید شرکت‌های خودروساز جست‌وجو کرد.

خودروسازان سال گذشته طی سه مجوز افزایش قیمتی که از طرف شورای رقابت دریافت کردند توانستند قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند. اما به ناگاه شورای رقابت که در آن مقطع مسوول تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو بود حدود 9 ماه هیچ مجوز افزایش قیمتی برای شرکت‌های خودروساز صادر نکرد. خودروسازان که به نوعی در منگنه قرار گرفته بودند از ابتدای سال‌جاری با تغییر استراتژی تولید توانسته‌اند زیان خود را در این بخش کاهش دهند.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

افزایش قیمت 18 درصدی، تنها بخشی از زیان خودروسازان را جبران کرد

اگر به خودروسازان کمک نشود ورشکسته می شوند/ واردات خودرو نیاز بازار و جامعه است

زیان ۸۰ هزار میلیاردی خودروسازان متولد چه عاملی است؟

انتظارات خودرویی بهارستانی ها از وزیر صنعت آینده

زیان انباشته خودروسازان چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی