پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجلس شورای اسلامی

مصوبه واردات مشروط خودرو در مسیر ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 166 رای مصوبه پیشین خود درباره طرح ساماندهی خودرو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز با ۱۶۶ رأی موافق از ۲۳۶ نماینده حاضر بر مصوبه پیشین خود درباره طرح ساماندهی خودرو اصرار کردند […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 166 رای مصوبه پیشین خود درباره طرح ساماندهی خودرو را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز با ۱۶۶ رأی موافق از ۲۳۶ نماینده حاضر بر مصوبه پیشین خود درباره طرح ساماندهی خودرو اصرار کردند تا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه می‌دهد به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالا‌ها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، برای تنظیم بازار، خودرو وارد کنند.

شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و سقف مجاز واردات آنها را وزارت صمت تعیین می‌کند تا به تصویب هیئت وزیران برسد.

شورای نگهبان پیشتر اعلام کرده بود نسبت به مصوبه مجلس در مورد واردات مشروط خودرو ایراد یا ابهامی ندارد اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام آن را مخالفت چند بند از سیاست‌های کلی نظام از جمله «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌های ایرانی» دانسته است.

انتقاد از کیفیت خودروهای ایرانی در افکار عمومی و گفته‌های مسئولان دولتی و حاکمیتی مطرح شده است که برخی آن را به علت ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های واردات خودرو و نبود رقابت در این بازار می‌دانند.

در هفته گذشته تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در بهبهان به جانباختن ۵ نفر و مصدومیت ۴۱ نفر منجر شد که رئیس پلیس راهور علت آن را بازن شدن کیسه هوای خودروها اعلام کرد.

به گفته احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، ۱۵ خودروی حادثه دیده ساخت ایران خودرو و ۲۳ خودرو برای شرکت سایپا بوده‌اند که از میان ۱۵ خودروی پراید، ۱۱ خودرو به دلیل سال ساخت و تولید، کیسه هوا نداشته‌اند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی