پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مالیات خرید خودرو

هدف از دریافت مالیات از خودروهای لوکس چیست؟

550 هزار دستگاه خودرو لوکس توسط سازمان امور مالیاتی رصد شده که مشمول پرداخت مالیات خودروهای لوکس می شوند. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو مالیات یکی از ابزارهایی است که دولت ها برای کنترل بازار از آن بهره می برد. یکی از اهرم هایی که طی سال های گذشته در کشور دولت ها […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰

550 هزار دستگاه خودرو لوکس توسط سازمان امور مالیاتی رصد شده که مشمول پرداخت مالیات خودروهای لوکس می شوند.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

مالیات یکی از ابزارهایی است که دولت ها برای کنترل بازار از آن بهره می برد. یکی از اهرم هایی که طی سال های گذشته در کشور دولت ها کمتر به آن توجه کردند همین موضوع مالیات بوده است که می توانیم به راحتی بگوییم که یکی از عواملی که امروز سبب شده تا بازار خودرو تبدیل به سرزمین ضیافت برای گروهی و قحطی برای بسیاری شود همین امر است.

ابزاری که می توانست علاوه بر اینکه از سرمایه ای شدن این چهارچرخ پرحاشیه در بازار جلوگیری کند سبب می شد تا عده ای نتوانند از فاصله قیمت قابل توجه کارخانه تا بازار آن سواستفاده کنند.

اگرچه که ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است اجرایی شدن مالیات نقل و انتقال و خودروهای لوکس را به فال نیک میگیریم اما نکته قابل تاملی این وسط هست که باید اندکی به آن دقت کرد.

مالیاتی که برای خودروهای لوکس در نظر گرفته نه تنها سبب کاهش قیمت نمی شود بلکه به نوعی از این پس مانند نرخ ارز که کوچکترین نوسان آن بر بازار تاثیر دارد مالیات هم بر قیمت گذاری افراد اثرگذاری مستقیم خواهد داشت.

شاید هم دولت در کنار تامین کسری بودجه، بنا دارد به شکل تازه ای از خودروسازان حمایت کند به این علت که هیچ یک از محصولات 2 خودروساز بزرگ کشور، نه تنها در تعریف در زمره خودروهای لوکس قرار نمی گیرند بلکه از نظر قیمت هم همچنان فاصله دارند. لذا شاید دریافت مالیات از خودروهای لوکس به نوعی حمایت از خودروهای داخلی نیز باشد.

ضمن اینکه اکثر این خودروهای لوکس مدل های 3 تا 4 سال پیش هستند و مدل های جدیدتر آن ها وارد بازار نمی شود موضوع مالیات می تواند کمی تا قسمتی بازار خودروهای وارداتی یا لوکس را وارد حاشیه کند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی