پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تدوین سند خودروسازی، نیاز کشور است

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تدوین سند خودروسازی، نیاز کشور است که این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس کلید خورده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تدوین سند خودروسازی، نیاز کشور است که این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس کلید خورده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری راه جدیدی را فراروی کمیسیون صنایع و معادن، مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی باز کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: تدوین سند خودروسازی، نیاز کشور است که این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس کلید خورده؛ در سند خودروسازی کشور باید الزاماتی مانند ارتقا کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید و… برای خودروسازان تعریف شود تا این شرکت‌ها در زمان مشخص بتواند این امور را محقق کنند و در صورتی که در دستیابی به اهداف پیش بینی شده موفق نباشند، خطوط تولید آن‌ها متوقف شود.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن الزاماتی مانند ارتقا کیفیت و منطقی کردن قیمت، خودروسازان ناچار می‌شوند که برای دستیابی به این اهداف برنامه‌ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت باید با هماهنگی با یکدیگر نقدینگی موجود در جامعه را به جای سوداگری در بازار ارز، طلا، سکه و خودرو، به سمت تولید هدایت کنند تا تقاضاهای کاذب بازار حذف شود.

حسینی‌کیا با بیان اینکه کیفیت خودرو باید ارتقا یابد، تصریح کرد: امروز خودروی تولید داخل به دلیل کیفیت پایین آن در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه نارضایتی مردم از کیفیت و قیمت خودرو به مقام معظم رهبری نیز منتقل شده است، افزود: کمیسیون صنایع و معادن فرمایشات آقا درباره صنایع به ویژه صنعت خودروسازی را نصب العین خود قرار می‌دهد، تلاش می‌شود با اقدامات نظارتی، خودروسازان را ملزم به ارتقا کیفیت و کاهش قیمت کنیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: وزارت صمت باید با در نظر گرفتن ضرب الاجل برای خودروسازان، این شرکت‌ها را ملزم به افزایش کیفیت و کاهش قیمت کند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

رفع مشکلات صنعت خودرو به توسعه اشتغال منجر می شود

تشکیل جلسه ویژه هیات مدیره سایپا برای افزایش کیفیت و اصلاح قیمت محصولات

تلاش مجلس برای رفع مشکلات در صنعت خودروسازی

ایران خودرو سرمایه ملی کشور است / سیاست ها مطابق برنامه های وزارت صمت به اجرا درخواهد آمد

استقبال گسترده خودروسازان، روز بازدید خبرنگاران را به تقویم نمایشگاه افزود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی