پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چرا بازار خودرو آرام نمی گیرد؟

این روزها بازار خودرو دیگر با نوسانات بازار ارز کاری ندارد و خودش برای خودش تصمیم گیری می کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این روزها بازار خودرو دیگر با نوسانات بازار ارز کاری ندارد و خودش برای خودش تصمیم گیری می کند. به طوری که شاهد کنش و واکنش های خاصی در بازار […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

این روزها بازار خودرو دیگر با نوسانات بازار ارز کاری ندارد و خودش برای خودش تصمیم گیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این روزها بازار خودرو دیگر با نوسانات بازار ارز کاری ندارد و خودش برای خودش تصمیم گیری می کند. به طوری که شاهد کنش و واکنش های خاصی در بازار ارز نیستم اما شاهد جهش های قیمت در بازار چهارچرخ ها هستیم.

اگرچه امروز با انتشار خبری مبنی بر رفع برخی از تحریم های هسته ای علیه ایران کاممان شیرین شد اما قیمت خودرو تنها در تعداد محدودی از محصولات پرتیراژ نارنجی پوشان جاده مخصوص روند کاهشی به خود گرفت. البته این کاهش قیمت، قابل توجه بود اما در دیگر خودروها نه تنها سری خم نشد بلکه شاید بهانه ای شد تا گران تر هم شوند.

همانطور که گاوچران های غرب وحشی اعلام کردند این تنها یکی از 1851 تحریم علیه ایران بود که قرار است مرتفع شود و اصلا هم اقتصادی نیست فلذا این واکنش بازار نسبت به این خبر طبیعی است. نکته دیگر اینکه اقدام خاصی هم توسط وزارت صمت برای این بازار پرحاشیه صورت نگرفته است.

متاسفانه قدرت عرضه هنوز نتوانسته از پس غول تقاضا نابجای بازار خودرو بر بیاید و یکی از بزرگترین دلایلی که امروز شاهد هستیم قیمت برخی از خودروهای تولید داخل فاصله بسیار ناچیزی با نمونه های وارداتی دارند همین افت قابل توجه عرضه است.

تکرار مکررات است اما چاره ای نداریم جز اینکه بگوییم تا زمانی که روند عرضه خودرو در بازار افزایش نیابد با همین آش و کاسه لب پر شده رو به رو هستیم. ظاهرا البته وزارت صمت به عنوان متولی اصلی بازار خودرو بیشتر بر طرح و برنامه ریزی یا ارائه تئوری های جالب برای بازار و صنعت خودرو تمرکز دارد تا اقدامات اجرایی برای کنترل این آشفته بازار.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی