پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی‌بلند برقی لکسوس (1)

بی نام و نشان! / آشنایی کوتاه با شاسی بلند برقی لکسوس

چندی پیش تصاویر از شاسی بلند برقی لکسوس منتشر شد که نشان می دهد این نمونه مفهومی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت‌های خودروسازی تویوتا و لکسوس، درست قبل از به پایان رسیدن سال 2021، به آینده برقی خود اشاره کردند و از آن خبر دادند. آن‌ها اطلاعات […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

چندی پیش تصاویر از شاسی بلند برقی لکسوس منتشر شد که نشان می دهد این نمونه مفهومی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت‌های خودروسازی تویوتا و لکسوس، درست قبل از به پایان رسیدن سال 2021، به آینده برقی خود اشاره کردند و از آن خبر دادند. آن‌ها اطلاعات زیاد و کاملی را درباره خودروهای آینده خود منتشر نکردند، اما نمونه‌های اولیه این مجموعه به نمایش درآمدند. این نسخه‌ها، اکثر بخش‌های بازار خودرو را در بر می‌گیرند و در کلاس‌های مختلفی تولید خواهند شد.

تویوتا و لکسوس قصد دارند که تا پایان دهه، حدود 30 خودروی الکتریکی ارائه کنند، که بلندپروازی آن‌ها را نشان می‌دهد. لکسوس تلاش خود را با معرفی مدل RZ 450e آغاز کرده که در سال جاری معرفی می‌شود. این خودرو براساس مدل‌های تویوتا bZ4x و سوبارو Solterra ساخته شده؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا سایر مدل‌های لکسوس نیز بر این پلتفرم ساخته خواهند شد یا خیر.

آینده برقی لکسوس هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد؛ خودروهایی در قالب واگن‌ها، کانورتیبل و حتی یک هایپرکار در برنامه آینده لکسوس جای گرفته‌اند. اما در واقع بیش‌ترین سهم فروش و بازار، مربوط به شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای این خودروساز است.

لکسوس RZ 450e امسال معرفی می‌شود؛ اما این تنها شاسی‌بلند برقی لکسوس نخواهد بود. این خودروساز ژاپنی، دو عکس را از یک شاسی‌بلند الکتریکی دیگر منتشر کرد‌ که به نظر می‌رسد در رده بالاتری از RZ 450e قرار می‌‌گیرد.

شاسی‌بلند برقی لکسوس، به همان جلوپنجره دوکی شکل جدید مجهز شده است، که در سایر مدل‌های الکتریکی لکسوس نیز دیده می‌شود. در عکس‌های جدید نیز نمای سه چهارم پشتی آن به چشم می‌خورد. چراغ‌های عقب متصل هستند و تا گلگیرها و بالای چرخ‌های عقب کشیده شده‌اند. البته طراحی این مدل ممکن است تا قبل از تولیدش تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی