پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح مافیا واردکنندگان برای تضعیف ایربگ تولید داخل با شکست روبرو شد

پس از آنکه در 20 دی ماه در نتیجه تصادف زنجیره ای در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از 50 نفر مصدوم و کشته شدند، بحث باز نشدن ایربگ خودروهای تولید داخل مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار و اصحاب رسانه قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو منتقدین باز نشدن ایربگ […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۰

پس از آنکه در 20 دی ماه در نتیجه تصادف زنجیره ای در محور بهبهان به رامهرمز استان خوزستان بیش از 50 نفر مصدوم و کشته شدند، بحث باز نشدن ایربگ خودروهای تولید داخل مورد انتقاد بسیاری از فعالان بازار و اصحاب رسانه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

منتقدین باز نشدن ایربگ خودروهای تصادفی، شرکت های خودرو ساز و قطعه ساز را به رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در ساخت ایربگ متهم کرده و مدعی شدند که شرکت های تولید کننده به جای ایربگ از پلاستیک در محصولات خود استفاده کرده و تولیدات آنان توانایی رقابت با محصولات وارداتی را ندارند.

با گذشت یک ماه از حادثه دردناک تصادف بهبهان و به رغم سیاه نمایی منتقدین بازار در مورد بی کیفیت بودن و نقص فنی در ایربگ های تولید داخل، وزارت صنعت بعد از انجام تحقیقات گسترده مهر تایید بر کیفیت ایربگ های تولید داخل زد.

در همین مورد سهیل معمارباشی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ ها در حادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد در هیچ یک از خودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

وی افزود: بازخوانی نتایج ACU ایربگ‌ها نشان داد که شتاب منفی و شرایط لازم برای باز شدن آنها به‌جز یک مورد خودروی سمند سورن در سایر خودرو ها ایجاد نشده و در نتیجه ایربگ‌ها باز نشدند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: سالیانه بیش از سه‌هزار مورد تعویض ایربگ خودروها در مراکز خدمات پس از فروش خودروسازان به ثبت می‌رسد و این به معنای آن است که سیستم ایربگ خودروهای تولید داخل مشکلی ندارد، اما این انتظار که تحت هر شرایطی باید کیسه‌های هوا باز شوند منطقی نیست.

منتقدین و در حقیقت مافیا واردکنندگان قطعات خودرو در حالی مدعی بی کیفیت بودن ایربگ های تولید داخل هستند که شرکت های قطعه ساز داخلی شرایط سخت تحریم در جهت داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو مانند ای سی یو گام های موثری برداشته اند و مانند همیشه سعی در پیشبرد این صنعت و کاهش میزان وابستگی به کشورهای خارجی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی