پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نفت بهران

بهران به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شد

شرکت نفت بهران نیز به پاس اقدامات مستمرش در حوزه محیط زیست به عنوان ارزنده ” واحد صنعت سبز” دست یافت و آقای مهندس عزیزی لوح و تندیس صنعت برگزیده ملی سبز را دریافت کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روز یکشنبه 15 اسفندماه، در اولین روز از هفته منابع طبیعی، روز درختکاری و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

شرکت نفت بهران نیز به پاس اقدامات مستمرش در حوزه محیط زیست به عنوان ارزنده ” واحد صنعت سبز” دست یافت و آقای مهندس عزیزی لوح و تندیس صنعت برگزیده ملی سبز را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روز یکشنبه 15 اسفندماه، در اولین روز از هفته منابع طبیعی، روز درختکاری و مقارن با اعیاد مبارک شعبانیه و روز تولد امام حسین (ع)، بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز به صورت آنلاین و همزمان در تهران و تمامی مراکز استانها برگزار گردید و صنایع برگزیده سبز کشور معرفی شدند.

شرکت نفت بهران نیز به پاس اقدامات مستمرش در حوزه محیط زیست به عنوان ارزنده ” واحد صنعت سبز” دست یافت و آقای مهندس عزیزی لوح و تندیس صنعت برگزیده ملی سبز را دریافت کرد.

در این همایش دکتر سلاجقه رئیس محترم سازمان محیط زیست، طی سخنانی با اشاره به سه محور اصلی محیط زیست در کشور یعنی توجه به مساله آب، ردپای کربنی و فضای سبز در کشور، شرکتهای معرفی شده در این همایش را پیشرو در بحث محیط زیست معرفی نمود و از سایر فعالان اقتصادی خواست تا با توجه به اقتصاد محیط زیست، اقدامات خود را در حوزه های مرتبط با محیط زیست تنظیم نموده و از شرکتهای برگزیده در این همایش الگو بگیرند.

در هنگام اعطای لوح و تندیس به آقای مهندس عزیزی نیز آقای دکتر سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه صنعت سبز در دنیا مفهوم گسترده ای دارد و رویکرد کلی در برگزاری این همایش توسعه و اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست و همچنین ترغیب همگان به سمت ارتقا شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی است و با تاکید بر اقدامات ارزنده بهران در حوزه محیط زیست عنوان نمود که وقتی شرکتهایی که پتانسیل بالایی در آلوده سازی محیط زیست هستند، خودشان پیش قدم در راه محافظت از محیط زیست می‌شوند ارزش این اقدامات دو چندان می‌شود. وی بهران را شایسته عنوان واحد صنعت سبز دانست و اذعان داشت که در ارزیابی های صورت گرفته بسیاری از شرکتها نتوانستند از فیلتر های این ارزیابی بگذرند و تنها دو شرکت از استان تهران موفق به اخذ امتیاز لازم برای معرفی به همایش ملی صنعت سبز شدند که این نشان از جدیت سازمان محیط زیست در بررسی کارشناسانه و دقیق اقدامات فعالان اقتصادی در حوزه محیط زیست است.

خانم زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در همایش ملی صنعتی، معدنی و خدماتی سبز امسال در مجموع 17 واحد صنعتی و خدماتی در حوزه استان تهران شرکت کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 12 واحد صنعتی و 5 واحد خدماتی بودند که پس از ارائه مستندات و بررسی کارشناسی و فنی، 9 واحد حائز امتیاز لازم شده و به کمیته ملی این همایش معرفی شدند که تنها دو شرکت از این مجموعه توانستند به عنوان برگزیده کشوری دست یابند.

مدیرعامل شرکت نفت بهران در هنگام دریافت تندیس و لوح صنعت سبز ضمن معرفی فهرستی از اقدامات بهران نظیر، پایش آنلاین گازهای خروجی از پالایشگاه، استاندارد سازی کیفیت آب خروجی، تاسیس مرکز نوآوری بهران تک و استفاده از خدمات شرکتهای دانش بنیان در کاهش آلودگی های زیست محیطی، توسعه فضای سبز منطقه، جاری سازی استانداردهای زیست محیطی و مدیریت انرژی، اقدامات مستمر در حوزه HSE، اخذ تندیس ملی انرژی و فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست، به تولید محصولات سازگار با طبیعت توسط این شرکت اشاره و تصریح نمود که با توجه به در اختیار داشتن حدود نیمی از سهم بازار روانکار کشور، میزان کاهش سوخت ناشی از استفاده از محصولات بهران در سطح ملی قابل توجه است. وی خاطرنشان کرد که در مجموعه نفت بهران برنامه ریزی دقیقی در خصوص رویکرد توسعه پایدار شده و این یکی از استراتژی های اصلی در این مجموعه است.مهندس عزیزی در ادامه موضوع محیط زیست را یکی از مهمترین مسئولیت های اجتماعی در در شرکت نفت بهران برشمرد و آینده ای روشن تر را با استمرار اقداماتی که در این مجموعه انجام شده پیش بینی نمود. ایشان انتخاب این مجموعه به عنوان واحد صنعتی سبز را زمینه ساز ایجاد انرژی مضاعفی در مجموعه مدیریتی و کارکنان دانست. انرژی مثبتی که محقق کننده آرزوها و اهدافی متعالی برای این صنعت خواهد بود.

شایان ذکر است همایش صنعت، معدن و خدمات سبز توسط سازمان محیط زیست برگزار می‌شود و در انتخاب صنایع، معادن و شرکتهای خدماتی سبز معیارهایی نظیر، استقرار سیستم های انرژی، مدیریت فاضلاب، هوا و پسماند، اخذ گواهینامه های بین المللی، پایش لحظه ای، توسعه فضای سبز، اقدامات آموزشی زیست محیطی و اقدامات در حوزه HSE، در سه مرحله ارزیابی مدارک و بازدید های میدانی در نظر گرفته شده و بر اساس امتیاز های کسب شده، شرکتهای برگزیده معرفی می‌گردند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی