پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ثبت رکوردی جدید در ترافیک پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: شب گذشته سنگین‌ترین ترافیک ۱۴۰۰ با افزایش ۴۱ درصدی طول ترافیک ثبت شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد ترافیک شب گذشته پایتخت گفت: شب گذشته با سنگین‌ترین ترافیک سال 1400 مواجه شدیم به گونه‌ای که 41 درصد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: شب گذشته سنگین‌ترین ترافیک ۱۴۰۰ با افزایش ۴۱ درصدی طول ترافیک ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد ترافیک شب گذشته پایتخت گفت: شب گذشته با سنگین‌ترین ترافیک سال 1400 مواجه شدیم به گونه‌ای که 41 درصد افزایش در طول شبکه معابر درگیر نسبت به دوشب قبل را شاهد بودیم و عدد ترافیک جهشی بود.

وی در مورد علل ترافیک شب گذشته اظهار کرد: این روزها بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش سفرهای خرید نوروزی هستیم و این در حالی است که در صورت بارش عادی باران 25 درصد معابر درگیر ترافیک می‌شوند و آبگرفتگی شب گذشته نیز مزید بر علت بود.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین ضعف جدی در زیرساخت‌ها و عدم توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در یک دهه گذشته، سبب شده که تعداد اتوبوس‌ها کاهش یابد و از سوی دیگر تعداد واگن‌های خراب مترو افزایش یابد و همچنین شیوع کرونا سبب شده تمایل مردم به استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته و این افزایش خودروها سبب کاهش ظرفیت معابر می‌شود.

شفیعی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در مورد برنامه این معاونت برای شب‌های دیگر با توجه به تداوم بارندگی گفت: برنامه‌های بلندمدت اعم از حمایت دولت و تامین منابع در حال حاضر راهگشا نیستند اما اقدامات فوریتی همچون تقاضا از مردم برای کاهش سفرها و یا توزیع سفرهایشان در طول روز و همچنین جلوگیری از آبگرفتگی و رفع موانع و همچنین روان‌سازی ترافیک و حضور بیشتر عوامل پلیس راهور در دستور کار قرار دارد که البته امروز با مسئولان پلیس راهور جلسه داریم تا ترافیک کنترل شود.

انتهای پیام/ منیع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی