پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری ایما

گوزن وحشی در پیست آزادی! / گزارش اولین تست درایو لاماری ایما

روز گذشته شرکت آرین پارس موتور ، برای اولین بار تست درایو لاماری ایما ، جدیدترین شاسی بلند تولیدی این گروه را در پیست آزادی برای خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو برگزار کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ چندی پیش آرین پارس موتور از لاماری ایما رونمایی کرد. این خودرو در سگمنت کراس اوور […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

روز گذشته شرکت آرین پارس موتور ، برای اولین بار تست درایو لاماری ایما ، جدیدترین شاسی بلند تولیدی این گروه را در پیست آزادی برای خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

چندی پیش آرین پارس موتور از لاماری ایما رونمایی کرد. این خودرو در سگمنت کراس اوور دارای طراحی مدرن منطبق با زبان طراحی روز دنیاست. در نمای جلو چراغ های باریک چهره ای خشن به ایما داده و در امتداد بدنه هماهنگی خطوط در نمای جانبی کاملا مشهود است. در نمای عقب نیز ایما بزرگتر از ابعاد واقعی اش به نظر می رسد. پا به  داخل کابین که بگذارید، باز هم با طراحی مدرن اجزا و ادوات داخل رو به رو می شوید و رد پایی از طراحی های جدید مرسدس بنز را در آن می بینید. درست حدس زدید، رئیس دپارتمان طراحی این خودرو، سابقا طراح مردسی بنز بوده و با همان تفکر سراغ طراحی این خودرو آمده است. دریچه های گرد، همراه با دسته دنده جوی استیک کوتاه، فرمان Dکات استایل، مانیتور عریض و ترکیب فلز و چرم ، مجموعه ای زیبا پیش روی راننده و سرنشینان می گذارد.

 


آرین موتور از لاماری ایما رونمایی کرد / محرومیت زدایی در خمین با اشتغال زایی


لاماری ایما از پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت میتسوبیشی و دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برد.این پیشرانه قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه wet بدون امکان تعویض دستی دنده ها به چرخ های جلو منتقل می شود. برای لاماری ایما سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت تعریف شده است و امکان غیر فعال سازی ESP نیز فراهم است.

تست فنی در پیست آزادی

همانطور که اشاره شد Lamari Eama یک کراس اوور دیفرانسیل جلو و شهری است، یعنی نه مناسب آفرود است و نه ساخته شده برای پیست اتومبیلرانی. تست این خودرو در چیست صرفا برای استخراج داده ها و محک زدن پارامترهای فنی این خودرو است. با این حال لاماری ایما عملکردی مطلوب از خود به معرض نمایش گذاشت. شتاب اولیه ایما کاملا رضایت بخش بود، دلیل آن هم هماهنگی موتور و گیربکس و از همه مهمتر رسیدن به ماکزیمم بوست توربو در دورهای پایین است که لذت رانندگی را در سرعت های پایین دوچندان می کند.

دور اول سر پیچ ها ESP در زمان مناسب وارد مدار می شد و از انحراف خودرو جلوگیری می کرد و جالب آنکه بعد از رفع انحراف سریعا از مدار خاموش می شد و مشکلی که سایر خودروهای چینی دارند و دور موتور را تا چند ثانیه بعد می گیرند را نداشت.

اما در دور دوم و سوم ESP را خاموش کردیم تا کمی لیمیت های خودرو را بیشتر بشناسیم. سر پیچ انتهای 400 متر در پیست آزادی، با سرعت ورود به پیچ 90 کیلومتر بر ساعت خودرو به خوبی از پس کار بر آمد و با حداقل آندر استیر (کم فرمانی) پیچ را پشت سر گذاشت. در پیچ های بعدی نیز با وجود ارتفاع استاندارد و فنر بندی فابریک خودرو، تقریبا شاهد انحراف محسوسی نبودیم. عمکرد ترمزها نیز با وجود داغ شدن حین تست باز هم قابل قبول بود. گیربکس در دورهای میانی کاملا گوش به فرمان راننده است و با معکوس های پی در پی خود را هماهنگ با درخواست شتاب گیری راننده می کند.

امکانات لاماری در این نسخه کاملا ایده آل است، اما در آینده نسخه ای با آپشن های بیشتر نظیر دوربین 360، درب برقی صندوق عقب و … به بازار عرضه خواهد شد. لاماری ایما قرار بود اواخر همین امسال وارد مرحله فروش شود، اما برخی تشریفات اداری و دولتی این روند را به تاخیر انداخت. آرین پارس موتور ابتدای سال 1401 وارد مرحله اول فروش خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز معلوم نیست و وابستگی به تعرفه های جدید گمرکی و برآورد سایر هزینه های مربوط به تولید در سال آینده خواهد داشت.

در مجموع لاماری ایما خودرویی مدرن با قابلیت های جذاب ارزیابی می شود و در بازار پر رقابت این سگمنت، حرفهایی برای گفتن دارد و به نظر می رسد بتواند موفق باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی