پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

سیاست امروز تولید خودروها به طور کامل است / این سیاست حباب قیمتی را کاهش می دهد

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه بیان کرد: ساسیت امروز بر این است که خودروها به تولید کامل تولید شود و به دست مشتری برسد که سیاست قابل قبولی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  به نقل از ایرنا ؛ محمد رضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه بیان کرد: ساسیت امروز بر این است که خودروها به تولید کامل تولید شود و به دست مشتری برسد که سیاست قابل قبولی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  به نقل از ایرنا ؛

محمد رضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو کشور اظهار کرد:‌ اینکه در یک ماه اخیر دو بار وزیر صنعت، معدن و تجارت در خودروسازی‌ها حضور یافته، نشان‌دهنده پیگیری امور برای دست یافتن به اهداف تعیین شده و رفع مشکلات موجود است.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه با اشاره به تغییر سیاست‌ها در این حوزه، اشاره کرد: قبلا سیاست این بوده که تولید هرچند به صورت ناقص انجام شود، هرچند آمار تولید در این شرایط بالا بود اما خودروها تجاری نمی‌شد و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید و حتی شاهد افزایش خودروهای ناقص در کف به 170 هزار دستگاه هم بودیم.

این مقام صنفی ادامه‌ داد: امروز سیاست بر این شده که خودروها کامل تولید شوند و به کف پارکینگ‌ها وارد نشوند که سیاست قابل قبولی است، هرچند به قطعه سازان فشار وارد می‌شود.

وی تصریح‌کرد: در این صورت و تولید خودروهای کامل، مشتریان به خودروهای خود خواهند رسید و حباب قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت؛ بنابراین رضایت نسبی بیشتری حاصل خواهد شد.

نجفی‌منش بیان‌داشت: توان تولید برای تحقق این سیاست وجود دارد، اما در تامین برخی چیپست‌های وارداتی که تولید داخل نیز ندارند، مشکل وجود دارد. با این حال با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده، هر تعداد چیپست که موجود است وارد خطوط تولید خواهد شد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی خودرو یادآوری‌کرد: چیپست‌ها امروز به مشکل اساسی فراروی خودروسازان بزرگ تبدیل شده و حتی کاهش 20 درصدی تولیدات جهانی را به دنبال داشته است.

وی اضافه‌کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در سطح جهان انجام شده است، اما رسیدن به وضعیت نرمال در این زمینه دست‌کم یک سال زمان خواهد برد.

نجفی‌منش با اشاره به هشت فرمان رییس‌جمهوری به خودروسازان، معتقد است: اگر فقط همان مورد هشتم یعنی واگذاری مدیریت خودروسازان به بخش خصوصی اجرایی شود، سایر هفت مورد دیگر نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

این مقام صنفی با اشاره به افزایش هزینه‌های کارگری در سال جاری، ابراز امیدواری کرد اثر این افزایش هر چه زودتر در قراردادهای بین خودروسازان و قطعه‌سازان دیده شده و قراردادهای به‌روز رسانی شود.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی درخصوص خروج خودروهای تیبا، پژو 405 و سمند از خط تولید سایپا و ایران‌خودرو در سال جاری، از آمادگی کامل قطعه‌سازان برای تامین قطعات خودروهای جدید خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تلاش خودروسازان برای پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان در ایام پایانی سال 1400، گفت: در این زمینه فقط چند شکایت به انجمن واصل و به همه آنها رسیدگی شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی