پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

واردات خودرو موجب افزایش کیفیت تولیدات داخلی می شود

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، واردات کنترل شده خودرو یکی از راهکارهای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر نیاز به خودرو برای بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اقتضائات زمانی از درجه سوم به درجه نخست رسیده […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، واردات کنترل شده خودرو یکی از راهکارهای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر نیاز به خودرو برای بسیاری از خانواده‌ها به دلیل اقتضائات زمانی از درجه سوم به درجه نخست رسیده به طور مثال بسیاری از کارمندان به دلیل گرانی مسکن و اجاره‌بها در حاشیه شهرها سکونت دارند بنابراین برای تردد به وسیله نقلیه نیاز دارند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی مشکلات صنعت خودرو را حل‌شدنی دانست و افزود: شرکت‌های بزرگ خودروساز دنیا در بازاری رقابتی هر روز برای افزایش آپشن‌های خودروهای تولیدی در زمینه کیفیت، قیمت و… برنامه‌ریزی می‌کنند تا رضایت مشتریان خود را به دست آورند این در حالی است که هر ساله به دلیل کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی هزینه بسیاری به کشور تحمیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت متخصصان کشور، توان شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و… قطعات باکیفیت تولید کرد تا در نهایت امکان تولید خودروهای به روز و با قیمت مناسب فراهم شود.

توسلی واردات کنترل شده خودرو را یکی دیگر از راهکارهای ارتقا کیفیت خودروهای داخلی دانست و تصریح کرد: اگر خودرو به صورت کنترل شده وارد کشور شود، دو شرکت بزرگ خودروساز که خود را صاحب اختیار دانسته و تیراژ تولید را بدون توجه به نیاز بازار کاهش می‌دهند، به ارتقا کیفیت و منطقی کردن قیمت‌ها بی‌توجه هستند، خودروها را دپو می‌کنند و به مردم تحویل نمی‌دهند اصلاح خواهند شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با واردات خودرو زمینه تقویت خودروسازان داخلی نیز فراهم می‌شود و آنها ناچار می‌شوند برای رقابت با خودروهای وارداتی کیفیت را افزایش دهند و نیاز بازار را تامین کنند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

قطعه سازان ایرانی پیشران گسترش صنعت خودرو امارات

دولت نباید همزمان نقش تولیدکننده و ناظر را داشته باشد

دولت باید از خودروسازی خارج شود / نیاز داخل باید از واردات تامین شود

واردات خودرو حتما در تنظیم بازار خودرو تاثیر دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی