پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لوازم یدکی خودرو

طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق با قوت اجرا می شود

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات بیان کرد: طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو مصوب مجلس و خود را مکلف به اجرا آن و تعامل با مسئولان ذیربط می دانیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات بیان کرد: طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو مصوب مجلس و خود را مکلف به اجرا آن و تعامل با مسئولان ذیربط می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به آغاز طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو، اظهار کرد: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و خود را مکلف به اجرای آن و تعامل با مسوولان ذی‌ربط می‌دانیم.

این مقام صنفی یادآوری‌ کرد: صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات خودرو رقابتی است و فروشندگان در تلاشند کالای خود را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر عرضه‌ کنند، با این وجود نفس اجرای این طرح را خوب می‌دانیم.

وی گفت: اکنون ابهاماتی درخصوص نحوه ورود اطلاعات صنوف در این طرح در سامانه جامع تجارت وجود دارد که از مسوولان درخواست داریم در این زمینه به آموزش بپردازند.

کاظمی با اشاره به اجرای این طرح با صنف فروشندگان کمک فنر و باتری خودرو، اشاره کرد: نه فقط در این قطعات، بلکه در سایر قطعات، اجزا و اتصالات خودرویی متخصصانی در این اتحادیه حضور دارند که در صورت بهره‌مندی از نظرات آنان، موفقیت این طرح تضمین خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ادامه‌داد: بخشی از قطعات یاد شده موجود در بازار وارداتی است که لازم است پیش از ثبت سفارش، مشخصات و کیفیت آنها به سامانه جامع تجارت اعلام شود.

وی تاکید کرد:‌ در این زمینه باید ترتیبی اتخاذ شود که روی کارتن‌های این اجزا و قطعات، برچسب شناسه کالا درج شود.

کاظمی با اشاره به حک شدن شناسه کالا روی برخی اقلام کمک‌فنر تولید داخلی، گفت: این اقلام در بازرسی‌ها با مشکلی مواجه نیستند، اما درخصوص سایر اقلامی که شناسه کالا ندارند می‌توان با دایر کردن دفتری در اتحادیه، همه فروشندگان این قلم تعداد کمک‌فنرهای موجودشان را اعلام کنند تا برچسب کد شناسه مربوطه را دریافت کنند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران خاطرنشان‌کرد: ‌به این ترتیب می‌توان امیدوار بود طی یک سال آینده هیچ کمک‌فنر خودرو بدون شناسه کالا در بازار وجود نداشته باشد.

وی در عین حال خطاب به مردم و مشتریان تاکید کرد: اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای مجوز تهیه کنند تا در صورت فروش اجناس بی‌کیفیت، تقلبی یا قاچاق، قابل پیگیری باشد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی