پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لوازم یدکی

قیمت قطعات باید بر روی کالا درج شود

 وزیر صمت از لزوم درج قیمت توسط تولیدکننده بر روی قطعات و لوازم یدکی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بازرسی حضوری از فروشندگان لوازم یدکی به خصوص در زمینه باطری باید با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی عملیاتی شود. سال گذشته بر روی تکمیل […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

 وزیر صمت از لزوم درج قیمت توسط تولیدکننده بر روی قطعات و لوازم یدکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بازرسی حضوری از فروشندگان لوازم یدکی به خصوص در زمینه باطری باید با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی عملیاتی شود. سال گذشته بر روی تکمیل زیرساخت‌ها مانند سامانه جامع تجارت متمرکز شدیم و کار تا جایی که باید پیش برود، انجام شد.

محمدمهدی برادران خلخالی معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: قرار است از هفته آینده در سطح استان‌ها و در بازار و اصناف نظارت و بررسی کالاهای قاچاق در حوزه قطعات خودرو را آغاز کنیم.

15 اسفند امسال آقای امیر محمد پرهام فر گفت: طبق آخرین آمارها، 72 هزار و 500 شناسه کالا در زمینه قطعات خودرو در سامانه جامع تجارت تعریف شده که نسبت به گذشته رشد 3 برابری داشته است.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، بهترین ابزاری که می‌تواند در شناسایی کالای قاچاق و تقلبی مورد استفاده قرار گیرد، شناسه کالاست. شناسه‌ای که تعریف می‌شود بر روی کالا نصب می شود و قابلیت استعلام دارد.

به گفته کاظمی سخنگوی فروشندگان لوازم یدکی خودرو حدود 1 تا 2 درصد بازار لوازم یدکی را کالای تقلبی تشکیل می‌دهند و سهم کالای قاچاق لوازم یدکی هم حدود 4 تا 6 درصد است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی