پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

همکاری خودروسازان برای تولید خودرو ارزان قیمت

دبیر انجمن خودروسازان گفت: همکاری مشترک خودروسازان به کاهش قیمت تمام‌شده خودروها و تولید خودروهای ارزان کمک خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌ بخش دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: با توافق دو مدیرعامل جدید ایران‌خودرو و سایپا، دو شرکت از امکانات یکدیگر بهره‌مند خواهند شد، به‌طوری‌که مقررشده در گام نخست امکان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

دبیر انجمن خودروسازان گفت: همکاری مشترک خودروسازان به کاهش قیمت تمام‌شده خودروها و تولید خودروهای ارزان کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌ بخش دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: با توافق دو مدیرعامل جدید ایران‌خودرو و سایپا، دو شرکت از امکانات یکدیگر بهره‌مند خواهند شد، به‌طوری‌که مقررشده در گام نخست امکان بهره‌مندی سایپا از توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم شود.

وی بیان ‌داشت: چنین توافق‌هایی سبب می‌شود شرکت‌ها در برخی زمینه‌ها مانند موتور، پلتفرم مشترک، گیربکس و غیره دوباره هزینه نکنند و چنین اقداماتی در راستای مشترک سازی، به کاهش قیمت تمام‌شده خودروها و تولید خودروهای ارزان کمک خواهد کرد.

این مقام صنفی تصریح کرد: توافق دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با توجه به امکانات محدود موجود در کشور، اقدام عاقلانه و درستی است که باید تداوم یابد.

وی در ادامه در خصوص طرح خودروسازان برای تولید خودروی ارزان، یادآور شد: اطلاع دقیقی از تولید این خودرو ندارم، اما با وجود استانداردهای سخت‌گیرانه 85 گانه که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، انجام این مهم با دشواری‌هایی همراه است.

نعمت‌بخش خاطرنشان کرد: به‌طور قطع در شرایط کنونی که اقشار کم‌درآمد و حتی متوسط با مشکل تامین خودرو مواجه‌اند، چنین طرح‌هایی می‌تواند کارساز باشد و حتی می‌توان برای صادرات آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی