پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرده برداری از تازه وارد لوکس ساز ژاپنی / معرفی لکسوس RZ 450e

بالاخره انتظارها به پایان رسید و کمپانی لوکس ساز لکسوس از محصول جدید خود به نام RZ رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت لکسوس در ماه­‌های اخیر با انتشار چند تصویر، از برنامه خود برای عرضه یک محصول جدید به نام RZ خبر داده بود. اکنون انتظارها به سر آمده و همتای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

بالاخره انتظارها به پایان رسید و کمپانی لوکس ساز لکسوس از محصول جدید خود به نام RZ رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت لکسوس در ماه­‌های اخیر با انتشار چند تصویر، از برنامه خود برای عرضه یک محصول جدید به نام RZ خبر داده بود. اکنون انتظارها به سر آمده و همتای لوکس تویوتا bZ4X با نام RZ 450e معرفی شده است.

لکسوس RZ 450e به دو پیشرانه به قدرت 201 و 108 اسب­‌بخار روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است که در مجموع، 308 اسب­‌بخار قدرت و 435 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سامانه چهار چرخ محرک Direct4 به چرخ‌ها منتقل می­‌کنند. خروجی پیشرانه این خودرو نسبت به تویوتا bZ4X و سوبارو سُلترا، به ترتیب 93 و 99 واحد افزایش در قدرت و گشتاور را نشان می­‌دهد.

ظرفیت مجموعه باتری بدون تغییر و برابر با 71.4 کیلووات ساعت باقیمانده است و شعاع حرکتی برابر با 362 کیلومتر را برای لکسوس RZ 450e فراهم می­‌کند. این عدد برای تویوتا bZ4X و سوبارو سُلترا در بازه 355 الی 365 کیلومتر قرار می‌گیرد.

طراحی لکسوس RZ 450e مستقل از محصول تویوتا بوده و هویتی منحصربفرد دارد. در مقایسه با تویوتا bZ4X و البته سوبارو سُلترا، قطعات پلاستیکی کمتری در بدنه لکسوس RZ 450e استفاده شده و فرم اتاق نیز متفاوت است.

تزئین ستون‌ها و آینه­‌های جانبی با رنگ مشکی، فرم متفاوت چراغ‌ها و رینگ‌ها به همراه باله عقب دوبخشی و البته نشان LEXUS که بالای نوار روشنایی عقب نصب شده، مهمترین ویژگی‌­های بصری لکسوس RZ 450e است، که در دوقلوهای تویوتا و سوبارو قابل مشاهده نیست.

با ورود به فضای کابین لکسوس RZ 450e نیز با طرحی منحصر به این خودرو روبرو هستیم. نمایشگر 14 اینچی لمسی در مرکز داشبورد، قرارگیری دریچه‌­های تهویه در بالای نمایشگر، قرارگیری دکمه استارت پیشرانه در سمت چپ دریچه‌ها، کاهش تعداد دکمه­‌های روی کنسول میانی و البته فرمان با فرم خاص مشهور به Yoke، جزئیاتی است که حال و هوایی خاص برای کابین لکسوس RZ 450e به همراه آورده است.

امکانات رفاهی موجود در لکسوس RZ 450e به تریم انتخاب شده توسط مشتری بستگی دارد. البته وجود امکانات بیشتر می­‌تواند به معنای افزایش وزن خودرو باشد که مطمئناً روی شعاع حرکتی تاثیرگذار خواهد بود، بدین معنا که شعاع حرکتی لکسوس RZ 450e با رینگ‌های 18 اینچی درحدود 360 کیلومتر تخمین زده می­‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی