پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولين كشنده اتوماتيك كشور در ايران خودرو ديزل/ گسترش محصول ادامه دارد

كشنده فوتون H5 به عنوان اولين كشنده مجهز به گيربكس اتوماتيك توليدي كشور در ايران خودرو ديزل رونمايي شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در اين مراسم با اشاره به بازار بزرگ خودروهاي تجاري در ايران گفت: امروز ٣٢١ هزار دستگاه خودرو تجاري فرسوده در كشور وجود دارد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

كشنده فوتون H5 به عنوان اولين كشنده مجهز به گيربكس اتوماتيك توليدي كشور در ايران خودرو ديزل رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل در اين مراسم با اشاره به بازار بزرگ خودروهاي تجاري در ايران گفت: امروز ٣٢١ هزار دستگاه خودرو تجاري فرسوده در كشور وجود دارد كه بايد نوسازي شوند.

جواد توسلي مهر افزود: در سال ٩٤ سهم باز ما ٤ درصد بود اما در سال ١٤٠٠ به ٤٥ درصد رسيده ايم. اين در حالي است كه از نظر كيفيت به رغم افزايش تيراژ ٧٢ درصد محصولت ٤ ستاره كيفي دارند و خودرو ٢ ستاره كيفي در ايران خودرو ديزل توليد نمي شود.

او تصريح كرد: در سال جاري ٧ هزارو ٥٠٠ دستگاه كشنده در ٥ مدل توليد خواهيم كرد و مجموعا توليد محصولات به ٢٥ هزار دستگاه خواهد رسيد. اما اتفاق واردات كشنده هاي كاركرد به بازار لطمه زد.

او ادامه داد: طبق آمارها مجموعا ٢٣ هزار دستگاه كشنده اگر در كشور توليد شود نياز بازار را پاسخ خواهيم داد. در سال جاري برنامه ما توليد ٧ هزار و ٥٠٠ دستگاه است كه امروز ثبت سفارش ٦٠ درصد از اين محصولات انجام شده است و از برنامه ماهانه جلوتر هستيم.

مديرعامل ايران خودرو ديزل با اشاره به اين كه بازار خودروهاي تجاري جهان به سمت استفاده از فناوري هاي جديد است، گفت: در اين مسير ايران خودرو ديزل گام هاي خوبي برداشته است و ما براي رفتن به اين سمت نيازمند دانش فني هستيم. از اين رو بايد شريك تجاري انتخاب كنيم كه راه را براي ما كوتاه كند.

توسلي مهر افزود: خوشبختانه فوتون كه شريك تجاري ماست در بدترين شرايط هم مارا ترك نكرد و حتي افزايش توليد هم داشته ايم. ضمنا تامين كننده هاي اين برند از بهترين هاي جهان هستند كه خوشبختانه به دليل اين كه دايملر بنز از سهام داران اين شركت است و ما نيز همكار اين برند بوده ايم، اين شرايط همكاري را بهبود مي بخشد.

او با اشاره با امكانات و تكنولوژي هاي اين خودرو گفت: سيستم ريتاردر گيربكس، جلوگيري از عقب رفت در شيب ها، هشدار انحراف از بين خطوط، امكان تعبيه تجهيزات خودروان كه ورژن بعدي محصول ماست، جلوگيري از تصادف با ترمز هوشمند و از جمله امكانات اين خودرو هستند.

توسلي مهر بااشاره به بهبود قدرت و گشتاور اين خودرو گفت: قدرت به ٤٦٠ اسب بخار و گشتاور تا ٢٣٠٠ نيوتن متر افزايش يافته است و گيربكس هم اتوماتيك ZF است.

او با اشاره به بازگشت اميد به مجموعه ايران خودرو و به خصوص ايران خودرو ديزل گفت: فضاي كسب و كار در شرايط خوبي قرار گرفته است. از اين رو در مسير گسترش محصول ما برنامه هاي گسترده اي به خصوص در بخش كاميونت هم داريم.

مديرعامل ايران خودرو ديزل قيمت كشنده فوتون H5 را در مدل پايه ٣ ميليارد تومان اعلام كرد. اين در حالي است كه كشنده هاي كاركرده اروپايي وارد شده به كشور قيمت هايي به مراتب بالاتر دارند.

مهدي خطيبي مديرعامل ايران خودرو : فشارهايي كه امروز به صنعت خودرو وارد مي شود، انگيزه هاي مارا بيشتر كرده است. بسياري از مسائلي كه امروز به عنوان انتقاد مطرح مي شود نيازمند كارهاي كارشناسي است. انشاالله كار را به گونه اي پيش ميبريم كه ريس پليس محترم راهور و جانشين او ديگر نگويند صنعت خودرو را بايد تعطيل كرد. آنقدر تلاش خواهيم كرد كه کسي به خودش اجازه ندهد به اين صنعت توهين كند و حتي اين موضوع به سمت شخصي شدن برد. در اين صورت حق اقدام حقوقي را براي خود محفوظ مي دانيم.

مديرعامل ايران خودرو كه در مراسم رونمايي از كشنده حديد شركت ايران خودرو ديزل سخن مي گفت، با اشاره به موفقيت هاي ايران خودرو ديزل تصريح كرد: در اين شركت اقداماتي شده است كه زيربناي آن در دوران مديريت آقاي مقيمي اتفاق افتاده است كه شايسته تقدير است.

خطيبي با اشاره به اتحاد كلان دو خودروساز بزرگ كشور گفت: از كارهاي بزرگي كه انجام شده است اتحاد ايران خودرو و سايپا است كه مي تواند كمك كند به اين صنعت. بر اين اساس ٤ جلسه با مديرعامل محترم سايپا داشته ايم كه يك كارگروه تشكيل شد و مسئول اين كارگروه هم مهندس قلعه باني است كه بدنه صنعت را خوب مي شناسد.

او ادامه داد: يكي ديگر از اتفاق هاي بزرگ و مثبت همكاري و اتحاد دو انجمن قطعه سازي در دو شب قبل است كه انجام شد و قرار است در جهت توليد محصول با كيفيت انشاالله هر دو انجمن كمك خواهند كرد.

خطيبي با اشاره به قول هايي كه در ايران خودرو داده است گفت: ما سر قول ها مانده ايم و تحويل بيش از ٤ هزار دستگاه خودرو در روز و رسيدن خودروهاي كف به ٣٩ هزار دستگاه از جمله اقدام هاي ماست. از اين نظر حتي از قولي كه به رياست محترم جمهور داده ايم حلوتر هستيم.از طرفي ٧ محصول جديد و يا فيس ليفت خواهيم داشت. همچنين از اول خرداد ماه توليد خودروهاي ناقص براي هميشه در ايران خودرو قطع مي شود كه به اين ترتيب خودروهاي كف در آينده نخواهيم داشت.

او ادامه داد: اگر در سال قبل توليد ناقص اتفاق نمي افتاد در بدترين حالت ٤ هزار ميليارد تومان ماهش هزينه داشتيم و شاخص هاي كيفي تا ٢٥درصد رشد مي كرد. توليد خودروي ناقص از نظر ما نقص مديريت است.

مديرعامل ايران خودرو با اشاره به اين كه از ارديبهشت ماه تا پايان سال هر ماه در اين گروه خودروسازي يك محصول حديد رونمايي مي شود. ضمنا انشاالله در ايران خودرو يك تكنوسنتر به راه خواهيم انداخت و شركت هاي دانش بنيان تقویت مي شوند.

خطيبي در پايان تصريح كرد: صنعت خودرو در همه حهان بسيار مهم است. در ايران حتي بيشتر زيرا خودرو هنوز سرمايه است نه كالا. اما متاسفانه خوبي هاي اين صنعت ديده نمي شود. بنده يك بار ديگر به آن هايي كه در مورد اين صنعت با سوء نيست صحبت مي كنند، مي گويم اگر دنبال واردات هستيد برويد و واردات كنيد. ما رقابت خواهيم كرد. اما اگر مي خواهيد از صنعت با افتخار خودرو تحليل كنيد بايد قدتان هم قد صنعت خودرو شود. تازه در آن زمان هم تجربه نخواهيد داشت. صنعت خودرو در مقابل بدخواهان حتما مي ايستد.

او در مورد مافيا هم گفت: اگر هست معرفي کنيد اگر نيست هم جامعه را دچار نااميدي نكنيد. اگر ايران خودرو و سايپا مافيا هستند بياييند نظارت كنند و بررسي كنند. در مورد نكاتي كه پليس راهور مطرح كرده هم بايد بگويم ما آماده برگزاري جلسات كارشناسي هستيم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی