پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو ایران خودرو

اجرای‌پروژه ایران خودرو پاورترین (IKPT) کلید خورد

در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو، محمدی به عنوان مدیر «توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو» منصوب شد و به این ترتیب پروژه ایجاد ایران‌خودرو پاورترین (IKPT) به مرحله اجرایی رسید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این پروژه، ایجاد و راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو، محمدی به عنوان مدیر «توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو» منصوب شد و به این ترتیب پروژه ایجاد ایران‌خودرو پاورترین (IKPT) به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این پروژه، ایجاد و راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو است که یکی از برنامه‌های محوری و مهم دکتر خطیبی بوده است.

این شرکت وظیفه بازاریابی، سفارش‌گذاری و فروش موتور، گیربکس و اکسل را به بازارهای خارج از گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین بازارهای بین‌المللی برعهده خواهد داشت.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال و سال‌های آینده بخش مهمی از درآمد و سودآوری ایران خودرو از طریق فعالیت این شرکت خواهد بود.

شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، ضمن افزایش ساخت داخل تولیدات سایر خودروسازان و خودکفایی بیشتر در صنعت خودرو به افزایش رقابت‌پذیری محصولات کمک خواهد کرد.

شرکت دانش‌بنیان نیرو محرکه، موتورسازی ایران‌خودرو، شرکت دانش بنیان ایپکو، ایدم، چرخشگر، محورسازان ایران خودرو، محور خودرو و همچنین طرح‌های تولیدی جدید قوای محرکه، طبق سفارش و خواست شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، اقدام به تولید خواهند کرد و این شرکت موتور و اکسل و گیربکس را به خارج از گروه عرضه خواهد کرد.

۹۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به ایران خودرو و ۱۰ درصد متعلق به کارکنان ایران خودرو (پنج درصد شرکت سرمایه‌گذاری سلیم و پنج درصد تعاونی خاص کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو) خواهد بود.

این پروژه یکی از اقدامات مهم و استراتژیک و دارای منافع بلندمدت برای ایران خودرو است.

گفتنی است، محمد محمدی، مدیر پروژه توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو، دانش آموخته رشته مکانیک است. وی تجربه مدیرعاملی ساپکو را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و پیش از این مدیر عامل بهمن دیزل و عضو هیات مدیره گروه بهمن بوده است که با اتمام ماموریت به ایران‌خودرو بازگشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی