پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

جراحی صنعت خودرو صدای مافیا را درآورد/ جیغ بلند سوداگران نشانگر مسیر درست و اقدام شجاعانه وزیر صمت است

اقدام وزارت صمت در جراحی عمیق صنعت خودرو در راستای برنامه‌های تحولی فاطمی امین به اجرا درآمده است و ظهور و بروز برخی مخالفت‌ها از سوی سوداگرانی است که سودهای کلانی را با این اقدام جهادی از دست خواهند داد و طبعاً جیغ بلند آنها تاییدی بر مسیر درست وزارت صمت با هدایت سید رضا […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

اقدام وزارت صمت در جراحی عمیق صنعت خودرو در راستای برنامه‌های تحولی فاطمی امین به اجرا درآمده است و ظهور و بروز برخی مخالفت‌ها از سوی سوداگرانی است که سودهای کلانی را با این اقدام جهادی از دست خواهند داد و طبعاً جیغ بلند آنها تاییدی بر مسیر درست وزارت صمت با هدایت سید رضا فاطمی‌امین است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وزارت صمت از همان ابتدای تصدی سکان‌داری این وزارتخانه راهبردی از سوی سیدرضا فاطمی‌امین، پیرو دغدغه به‌حق مردم، ضمن مخالفت با ادامه روند فعلی قرعه‌کشی فروش خودرو، اصلاح روند و تلاش برای حذف آن را در دستور کار قرارداد و بر اساس همین قاعده نیز وزیر صمت «حذف تدریجی قرعه‌کشی فروش خودرو» را از برنامه‌های جدی وزارتخانه اعلام کرد و تاکنون نیز برنامه‌ها در همین مسیر طراحی‌شده است.

شفاف سازی عرضه خودرو با سامانه فروش یکپارچه

اما از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار مقرر شده است فروش خودرو ازاین‌پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود تا در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

جراحی عمیق صنعت خودرو صدای مافیا را درآورده است

این جراحی عمیق صنعت خودرو که در قالب برنامه زمان بندی شده دوساله اجرا می شود و تا حصول «تدریجی» نتیجه ملموس بین آحاد مردم با جدیت تداوم دارد،صدای مافیا را درآورده است.

مخالفت‌های برخی سودجویان وزارت صمت را از راهی که در پیش گرفته برنمی‌گرداند

فروش شفاف خودرو در این روش تا حذف نهایی قرعه هر چند سبب به خطر افتادن منافع برخی سودجویان خواهد شد و طبیعتا بروز مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی را به دنبال خواهد داشت اما دغدغه وزیر صمت همواره حمایت از حقوق مصرف کننده نهایی و مردم بوده است و بروز مخالفت‌ها مجموعه وزارت صمت را از راهی که در پیش گرفته است، بازنمی‌گرداند.

مخالفت سودجویان نشانگر مسیر درست و اقدام شجاعانه وزیر صمت برای جراحی صنعت خودرو است

فریاد سوداگرانی که منافع‌شان همواره بر خلاف منافع مردم بوده و خطر افتاده، نشانگر مسیر درستی است که وزیر صمت در پیش گرفته و مهر تاییدی بر اقدام شجاعانه فاطمی امین برای جراحی صنعت خودرو است.

اقدام وزارت صمت برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم است

بدیهی است مردم از عرضه غیر شفاف خودرو ناراضی هستند و عرضه فعلی آن منجر شده است در عمل واسطه‌ها و سوداگران باعث تلاطم بازار شوند؛ بنابراین هدف از دستور ابلاغ‌شده به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تنها جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.

در پایان باید گفت که این اقدام وزارت صمت اقدامی جهادی است و در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر این گونه برنامه ها تا شفاف سازی کامل و حذف هر گونه رانت و ویژه خواری به نفع مردم ، همچنان تداوم دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی