پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بازار تشنه خودرو است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اشاره کرد: بازار تشنه خودرو به‌ویژه خودروهای مدل جدید است و باید کمبودها برطرف شود تا کاهش فاصله قیمتی را شاهد باشیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: امروز هر دستگاه پراید 111 مدل 99 […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اشاره کرد: بازار تشنه خودرو به‌ویژه خودروهای مدل جدید است و باید کمبودها برطرف شود تا کاهش فاصله قیمتی را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد: امروز هر دستگاه پراید 111 مدل 99 صفر کیلومتر بین 198 تا 200 میلیون تومان و هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 حدود 310 میلیون تومان قیمتگذاری شده است، اما گشتی در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی نشان می‌دهد پنج تا 10 درصد بالاتر از این قیمت‌ها از سوی فروشندگان اعلام می‌شود.

وی بیان‌داشت: این مساله نشان می‌دهد افراد تمایل واقعی به فروش خودرو ندارند تا ببینند چه اتفاقاتی حادث می‌شود؛ در هر حال وقتی عرضه پاسخگوی تقاضای موجود نباشد، چنین اتفاقاتی دور از ذهن نخواهد بود.

به گفته این مقام صنفی، نیاز بازار دست‌کم ماهانه 110 هزار دستگاه خودرو است و اگر این نیاز تامین شود، دیگر شاهد آشفتگی و دونرخی در قیمت‌ها نخواهیم بود.

موتمنی گفت: با وجود گذشت بیش از 45 روز از شروع سال جدید، بررسی تعداد خودروهای فاکتور شده از سوی خودروسازان حاکی از عرضه به مراتب کمتر از نیاز به بازار است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت تصریح‌کرد: همه مشکلات بازار را باید در تولید و عرضه کم خودرو جست‌وجو کرد.

وی تاکید کرد:‌ بازار تشنه خودرو به‌ویژه خودروهای مدل جدید است و باید کمبودها برطرف شود تا کاهش فاصله قیمتی را شاهد باشیم، در این راستا هرکجا توان تامین نیاز وجود ندارد باید واردات هرچند به صورت محدود اجازه داده شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی