پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیلترینگ

وقتی فروش خودرو فیلتر می شود!

ظاهرا سندروم تولید انحصار پایدار خلق و خویی ویروسی پیدا کرده، به این ترتیب که از قدرت بالایی برای نفوذ به بخش های مختلف صنعت خودرو برخودار است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو ظاهرا سندروم تولید انحصار پایدار خلق و خویی ویروسی پیدا کرده، به این ترتیب که از قدرت بالایی برای نفوذ […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

ظاهرا سندروم تولید انحصار پایدار خلق و خویی ویروسی پیدا کرده، به این ترتیب که از قدرت بالایی برای نفوذ به بخش های مختلف صنعت خودرو برخودار است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

ظاهرا سندروم تولید انحصار پایدار خلق و خویی ویروسی پیدا کرده، به این ترتیب که از قدرت بالایی برای نفوذ به بخش های مختلف صنعت خودرو برخودار است. چندی پیش از وجود این سندروم در حوزه واردات خودرو خبر دادیم اما سیستم عرضه خودرو هم دچار این ویروس شده است.

قیمت گذاری دستوری و بنگاه داری دولت در صنعت خودرو 2 عاملی است بیشتر تاثیر منفی را در خودروسازی طی این سالها داشته و حالا دولت وعده کرده تا با خصوصی سازی خودروسازی ها نقش خود را از تولیدکننده به ناظر تغییر دهد اما این طور که پیداست این موضوع به نوعی بازی با کلمات بوده به این ترتیب که چندی پیش وزیر صمت اعلام کرده تمامی خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی باید فروش محصولاتشان را در سامانه ای به نام سیستم یکپارچه فروش خودرو انجام دهند!

ظاهرا مزه تولید و فروش این چهارچرخ پرحاشیه آنقدر برای دولت جذاب بوده که حالا قصد دارد روند فروش خودروسازان خصوصی را هم مدیریت کند! اینطور که پیداست نباید دور از ذهن باشد که تصور کنیم از این به بعد دولت مشخص می کند که خودروسازان چه زمانی به چه تعدادی و به چه شیوه ای (قرعه کشی یا بدون قرعه کشی) خودرو به بازار عرضه کنند.

کمی عقب برویم که گفتیم محدودیت اثرگذاری مخرب بر بازار دارد چنین اقدامی حامل انحصاری در لباس جدید بوده و زمینه رانت و فساد را در بازار خودرو دوچندان خواهد کرد بازاری که بیشتر از هر زمان دیگری تشنه عرضه خودرو است تا بتواند جوابگوی تقاضای 2 میلیون دستگاهی را بدهد.

سبحان قالی باف 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی