پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره 27 – هوای تازه برای فردا/ مینی ون M4 به سبد محصولات فردا موتورز کمپانی پیوست + ویدیو

فردا موتورز در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات پیشین خود، از جدیدترین خودرویی که به سبد محصولاتش افزوده شده، رونمایی کرد. این خودرو لوکس با طراحی خاص و امکاناتی متنوع در کلاس MPV ها قرار می گیرد و با آمدنش جنس فردا موتورز جور شده است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

فردا موتورز در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، علاوه بر به نمایش گذاشتن محصولات پیشین خود، از جدیدترین خودرویی که به سبد محصولاتش افزوده شده، رونمایی کرد. این خودرو لوکس با طراحی خاص و امکاناتی متنوع در کلاس MPV ها قرار می گیرد و با آمدنش جنس فردا موتورز جور شده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

فردا موتورز کمپانی

فردا موتورز کمپانی به عنوان خودروساز بخش خصوصی فعال است و نسبت به دیگر برندهای جدید، سابقه بیشتری دارد. البته فعالیت فردا موتورز به همین 2 سال اخیر ختم نمی شود و سابقه زیادی در تولید و واردات خودرو دارد. فردا موتورز کمپانی تجربه تولید بیش از 30 هزار دستگاه خودرو برای یکی از 2 قطب اصلی خودروسازی کشور را با خود به همراه دارد و همه این ها باعث اعتماد بیشتر خریداران نسبت به این برند می شود. فردا موتورز شناخت بالایی از بازار ایران دارد و جزییات تولید را می شناسد. برای همین هم تا پیش از اطمینان از موجودی انبار پیش فروش انجام نمی دهد و هیچ وقت تعهد معوق ندارد. سیاست این شرکت در بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات هم قابل تحسین بوده و علاوه بر داخلی سازی 20 تا 30 درصدی محصولات که تولید بسیاری از قطعات تند و کند مصرف را شامل می شود، ارتباط مستقیمی با کمپانی مادر دارد و به همین جهت مشکلی در تامین قطعات محصولات این کمپانی وجود ندارد. از سوی دیگر، محصولات فردا موتورز با گارانتی 5 ساله یا 100 هزار کیلومتری عرضه می شوند و تکنسین های شاغل در نمایندگی های این کمپانیی آموزش های خاصی را پشت سر گذاشته اند.

یکی دیگر از خصوصیات فردا موتورز، تنوع در سبد محصولات است. بر خلاف بیشتر خودروسازان خصوصی که این روزها تمرکز خود را به شاسی بلندهای چینی معطوف کرده اند، فردا موتورز سراغ کلاس های دیگر هم رفته تا دایره مخاطبانش را وسیع تر کند. همچنین طراحی محصولات فردا موتورز عامه پسند است و تنها یک نوع سلیقه را درگیر نمی کند و این کمپانی سراغ محصولاتی می رود که هم رده هایش در اروپا حضور دارند.

فردا موتورز در سال 1400 فعالیت زیادی داشت و سه گانه ای از محصولات را روانه بازار کرد. این سه گانه با کراس اوور FMC SX5 شروع شد، به سدان 511 رسید و در نهایت با کراس اوور FMC T5 تمام شد.


FMC M4

جدیدترین محصول خودروسازی فردا که در نخستین روز بازدید عمومی چهارمین نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد، در کلاس MPV یا مینی ون جای می گیرد. این خودرو محصول شرکت دانگ فنگ است و با نام فورتینگ M4 شناخته می شود. طراحی M4 همچون دیگر محصولات سری فورتینگ نسبت به دیگر محصولات هم خانواده اش خاص تر است. این خودرو قرار است در خط تولید فردا موتورز به تولید برسد. البته یکی از نکات جالب در خصوص این خودرو، عرضه و تحقیقات بازار همزمان با چین است.

جلوپنجره بزرگ، طراحی خاص چراغ ها که بی شباهت به چراغ محصولات لکسوس نیست، رینگ های جذاب و قطعات کرومی روی بدنه، بر جذابیت های ظاهر M4 افزوده اند. چیدمان صندلی های مینی ون M4 به صورت 3-2-2 است و در ردیف دوم از 2 صندلی مجزا بهره می برد. دیزاین کابین محصول جدید فردا موتورز شباهت فراوانی با خودرو لاماری دارد و از متریال با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

جدای از رنگبندی زیبای کابین در نسخه رونمایی شده و زیبایی های این قسمت، فهرست تجهیزات این مینی ون جدید هم جالب توجه است. FMC M4 از امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، اتو هلد، ترمز پارک برقی، رانندگی خودکار بین خطوط، سنسور نور و باران، رادار خطی، گرم‌کن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم (با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم)، کروز کنترل تطبیق پذیر، تهویه اتوماتیک (تهویه مستقل سرنشینان عقب)، سیستم پاک‌سازی هوا، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، هشدار برخورد از جلو، نوربالای خودکار و… بهره می برد و می توان آن را یکی از مجهزترین خودروهای بازار ایران برشمرد.

علاوه بر شباهت فراوان کابین فردا موتورز M4 ، پیشرانه و گیربکس این خودرو نیز کاملا مشابه لاماری ایما است. یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه در FMC M4 با گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه جفت می شود.


FMC SX5

SX5 در حقیقت دومین محصول خودروسازی فردا و اولین محصول پرتیراژ این خودروساز ایرانی به شمار می رود. SX5 ظاهر به روز و هماهنگی داشته و طراحان این خودرو به جای کپی کاری صرف از خودروهای مطرح اروپایی و آسیایی، تمرکز خود را روی ایجاد یک شخصیت مستقل برای این کراس اوور با چاشنی الهام گیری از طراحی خودروهای مطرح این کلاس گذاشته اند. فردا SX5 با فاصله محوری 2700 میلی متر، یکی از جادارترین کراس اوورهای این کلاس در بازار ایران است.

پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری فردا SX5 بر خلاف بیشتر خودروهای چینی بازار، از توربوشارژر بهره نمی برد. این اتفاق باعث شده تا توان خروجی پیشرانه چشمگیر نباشد، اما در عوض نگهداری از آن راحت تر است و دردسرهای خاص خودروهای توربو را ندارد. پیشرانه فردا که با تکنولوژی میتسوبیشی توسعه یافته و از فناوری MIVEC میتسوبیشی بهره می برد، می تواند 123 اسب بخار قدرت تولید کند که در ترکیب با وزن 1350 کیلوگرمی معمولی به نظر می رسد.

این پیشرانه با یک گیرباکس cvt نسل سوم جفت شده که عملکرد جالبی دارد. جالب از این جهت که تعویض دنده های این گرباکس همچون سایر گیرباکس های cvt حس مصنوعی ندارد و انگار تعویض دنده ها را یک گیرباکس at یا تیپ ترونیک انجام می دهد.


FMC 511

محصول دیگر فردا موتورز، FMC 511 است. سدانی که یک سال پیش رونمایی شد . در سال گذشته با قیمت 570 میلیون تومان به فروش رسید. یک سدان کلاس B پلاس که چراغ خط تولید اکثر رقبایش در ایران خاموش شده و جای خالی چنین سدانی در بازار ایران به شدت احساس می شد. در مورد یک سدان جمع و جور و اقتصادی صحبت می کنیم، اما طراحی و قطعات به کار رفته داخل کابینش حس یک سدان اقتصادی را نمی دهد و شکل و شمایل ظاهری اش مدرن تر و دوست داشتنی تر از سدان های هم رده در بازار ایران است.

این خودرو از یک پیشرانه 1480 سی سی تنفس طبیعی با ساختار NVH و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها بهره می برد. این پیشرانه می تواند 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 5 سرعته اتوماتیک جفت می شود که از سیستم روغن کاری متغیر WDCT برخوردار است و با مصرف سوخت 6.2 لیتری، یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای این کلاس است.


FMC T5

و اما آخرین محصول فردا موتورز کمپانی که در سال 1400 معرفی شد. FMC T5 در کلاس شلوغی در بازار ایران قرار دارد، اما از نظر تنوع امکانات رفاهی و توان خروجی پیشرانه، در مقابل رقبا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

T5 به امکانات جالبی نظیر 6 ایربگ 10 نقطه ای، رادار خطی، ترمز پارک برقی، سامانه اخطار تصادف از جلو، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر 12 اینچی لمسی، صفحه امپر دیجیتال، نورپردازی داخل کابین و درب برقی صندوق مجهز شده است. پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو بر خلاف محصولات دیگر فردا موتورز به توربوشارژ مجهز شده و می تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یکی از جذابیت های فنی این کراس اوور، گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک DAE است که با فناوری آیسین ژاپن توسعه داده شده و هماهنگی مناسبی با پیشرانه دارد.

محصولات فردا موتورز کمپانی در خط تولید این شرکت در سمنان تولید می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی